Şefii GM au indicat în urmă cu trei ani că vor folosi grupul chinez SAIC, care produce maşini ieftine în cadrul unor societăţi mixte înfiinţate cu General Motors, ca partener preferat pentru a se extinde pe pieţele emergente din întreaga lume. Dar în ultimele luni GM a început să ia în considerare şi un parteneriat cu grupul francez PSA Peugeot Citroen pe pieţele din Europa, Rusia şi America Latină.
‘Prima noastră obligaţie este de a rezolva situaţia companiei din Europa, iar potenţialul există şi pentru alte zone în care operăm. Asta nu înseamnă că nu putem avea o relaţie în altă parte a lumii’, a explicat şeful GM, arătând că PSA are o prezenţă redusă în America Latină, iar cele două companii s-ar putea ajuta reciproc în acestă regiune.
Întrebat dacă SAIC va fi singurul partener al GM pe plan mondial, Akerson a spus: ‘În acest moment nu am un răspuns. Lucrăm la această chestiune’.
Declaraţiile sale indică foarte clar că GM îşi schimbă strategia pentru pieţele emergente, care oferă cel mai rapid ritm de creştere.
General Motors a anunţat la 14 ianuarie că în 2012 a vândut 9,2 milioane vehicule la nivel mondial, în creştere cu 2,9% în ritm anual, ceea ce înseamnă că grupul american a pierdut poziţia de cel mai mare producător auto din lume în defavoarea rivalului japonez Toyota.
GM a precizat că vânzările sale au crescut cu 3,2% în America de Nord, dar au scăzut cu 8,2% în Europa, unde grupul american suferă de pe urma rezultatelor filialei Opel. În schimb, în China, GM şi societăţile sale mixte au vândut anul trecut un număr record de 2,84 milioane vehicule, în creştere cu 11,3%. De asemenea, principala marcă a grupului, Chevrolet, a înregistrat anul trecut un record de 4,95 milioane vehicule vândute la nivel mondial.
Sursa: Agerpres