Ca urmare a decretului emis de Președintele României, care instalează starea de urgență, Blue Air suspendă zborurile regulate începând cu data de 21 martie și până la încheierea perioadei în care starea de urgență este activă. Blue Air introduce programul “Te aducem acasă”, în perioada 17 – 20 martie 2020, înainte de a supenda toate zborurile regulate, se arată într-un comunicat.

Misiunea prioritară a Blue Air în aceste momente este aceea de a ajuta repatrierea cetățenilor și a rezidenților români surprinși departe de casă de instalarea situației de urgență. 

Astfel, în intervalul 17 – 20 martie, Blue Air va continua să opereze un program ajustat la nivelul cererii din această perioadă, conținând un număr limitat de zboruri, al cărui obiectiv esențial este de a aduce pasagerii români acasă. 

Destinațiile acoperite de programul “Te aducem acasă” includ aeroporturile operate de Blue Air care nu fac obiectul restricțiilor de călătorie impuse de autoritățile locale și unde a fost înregistrat un număr important de solicitări ale românilor care iși doresc să revină în țară. Aceștia pot accesa programul “Te aducem acasă” consultând secțiunea specială de pe site-ul Blue Air, precum și utilizând numărul de telefon, adresa de e-mail și formularul dedicat.

Zborurile vor fi suspendate

Începând cu 21 martie, toate zborurile regulate ale Blue Air vor fi suspendate până la ridicarea stării de urgență decretate în România. Blue Air va continua să opereze zboruri charter, în cazul în care există cerere suficientă pentru o anumită destinație sau la cererea expresă a unor organizații sau autorități.

 „Cu toții ne confruntăm cu o situație exceptională, iar lupta împotriva coronavirusului este responsabilitatea fiecaruia  dintre noi, toți dorindu-ne să îi protejăm pe cei dragi și să contribuim la stoparea acestei crize. 

Suspendarea zborurilor regulate reprezintă pentru, noi, la Blue Air, o premieră tristă și o decizie dificilă din punct de vedere uman, economic și operațional, însă susținem pe deplin măsurile luate de Guvernul României și suntem conștienți de necesitatea acestora pentru a gestiona eficient lupta în contextul pandemiei. Prioritatea noastră este siguranța pasagerilor noștri, preocupându-ne totodată de confortul lor emoțional. 

De aceea, facem toate eforturile pentru a-i aduce acasă pe cetățenii rămași departe de țară și de familiile lor, și întreaga echipă Blue Air este mobilizată pentru a păstra un dialog permanent cu pasagerii noștri ale căror planuri de călătorie sunt afectate în această perioadă. Ne bazăm pe ințelegerea și înțelepciunea comunității Blue Air, pasageri și echipă deopotrivă, și credem că optimismul și responsabilitatea sunt principalele noastre arme și reprezintă primii pași către revenirea la normalitate”, spune Oana Petrescu, CEO Blue Air.

Pasagerii care au zboruri rezervate cu data de călătoriei până pe 31 mai 2020 (inclusiv) și doresc să iși reprogrameze călătoria, pot beneficia de rebooking gratuit, pentru zboruri după data de 1 iunie, sau de restituirea sumei sub formă de voucher, ce va putea fi folosit pentru călătoriile viitoare. Pentru informații suplimentare, pasagerii pot contacta Call Center Blue Air.

Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportați. Cu un model de business bazat pe reducerea complexității, respectiv Low Cost – Low Complexity, cu abordare centrată pe nevoile pasagerilor, Blue Air țintește să devină lider în rândul companiilor aeriene din Europa Centrală și de Est.