„Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice face referire la structuri care au atribuții privind gestionarea asistenței financiare nerambursabile europene în principal din Ministerul Dezvoltării Regionale și Administraţiei Publice, Ministerul Fondurilor Europene şi de către Ministerul Finanţelor Publice. În aceeași situație se află însă și Ministerului Transporturilor. (…) Ministerul Transporturilor, contribuie la implementarea proiectelor din domeniul transporturilor finanţate din fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene în perioada de programare 2014-2020 și are sub autoritate majoritatea beneficiarilor Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM) din domeniul transporturilor”, se arată în Nota de Fundamentare care însoțește actul normativ.

Salariile la Ministerul Transporturilor variază între 2.663 lei și 11.232 lei. Aceștia beneficiază și de un spor de condiții vătămătoare de 15%.

Potrivit romaniatv, Ministerul Transporturilor cere să fie recunoscute ca activități suport pentru gestionarea fondurilor europene și cele pentru eliberarea de autorizații de construcție și master planning. Prin proiect de act normativ se cere și introducerea Coordonatorului național (general și sectorial – transport, energie, telecomunicații) pentru Mecanismul pentru Interconectarea Europei – entitate ce deţine responsabilitatea coordonării gestionării proiectelor finanţate prin Connecting Europe Facility pentru perioada 2014-2020 – pe lista structurilor ai căror angajați beneficiază de majorarea de 35%.

Prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF) România are alocată o sumă de aproximativ 1,234 miliarde euro pentru investiții în infrastructura de transport, potrivit Ministerului Fondurilor Europene.

Banii vor veni din fonduri europene. „Sumele suplimentare nu produc modificări ale bugetului și vor fi suportate din Titlul 58 și vor fi rambursate de la Comisia Europeană”, scrie în Nota de Fundamentare care însoțește actul normativ.