“Ieri vorbeam cu vicepreședintele de la ANAF, care a păstorit această situație și care era convins de faptul că este o măsură foarte bună. Atunci mi-a venit și ideea de a propune o modificare legislativă, că sunt 5 ani pentru prescriere și am spus <> că așa e românul la noi, mai ales ANAF. Și atunci poate ar fi bine să ducem această perioadă de prescriere de la 5 la 2 ani , pentru că în primul an declari veniturile, ăla nu se ia în calcul, dar după momentul obligației de plată trebuie să înceapă să curgă momentul de prescriere. Asta pentru ca și ANAF să poată acționa din timp, să nu văduvească bugetul de stat cu sume pe care le-ar fi putut încasa, să nu stea ani de zile și înainte de prescriere vine cu o astfel de măsură”, a mai afirmat Teodorovici.,>

Potrivit Codului de procedură fiscală (din 2016), termenul de prescriere curge diferenţiat, în funcţie de dreptul autorităţii vizat de prescriere. În ce priveşte dreptul statului de a stabili obligaţiile fiscale, acesta curge de la 1 iulie a anului următor celui în care a luat naştere creanţa fiscală (a fost obţinut venitul la care se datorează).   Dacă ANAF nu emite decizia de impunere în acest termen, Fiscul nu mai poate acţiona pentru recuperarea datoriei. În cazul dreptului Fiscului de a executa silit pentru recuperarea creanţelor fiscale, perioada de 5 ani curge de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care obligaţia fiscală devine scadentă, termen indicat de decizia de impunere.