În ultimii ani sedanurile, o categorie foarte importantă pentru companii precum Toyota şi Honda Motor Co, au pierdut teren pe piaţa din SUA, astfel că mulţi producători au început să se reorienteze spre vehicule mai mari inclusiv SUV-uri şi camionete.

Toyota a precizat că în primul semestru la nivel global au fost vândute 305.169 vehicule marca Lexus, în scădere cu 4,4% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Vânzările au scăzut cu 10% în SUA, responsabilă pentru aproape jumătate din vânzările realizate de Lexus la nivel mondial, şi cu 23% în Japonia, dar au crescut cu 30% pe piaţa din China.

‘Piaţa de autovehicule pentru pasageri din SUA poate fi foarte dificilă iar acest lucru a afectat vânzările’, a apreciat purtătorul de cuvânt de la Toyota, Maki Niimi. Acesta a adăugat că pe ansamblul acestui an Lexus se aşteaptă la o scădere a vânzărilor de aproape 4% până la 650.000 de unităţi.

Analiştii sunt de părere că, deşi Lexus se bucură în continuare de succes pe piaţa din SUA cu modelul NX SUV crossover, pe ansamblu marca japoneză a căzut în urma altor mărci de lux oferă sedanuri noi precum Mercedes, care recent a lansat E-Class, şi BMW cu Seria 5.

‘Este o problemă care ţine de ciclul unui model. Ai două produse competitive lansate recent de Mercedes şi BMW, în timp ce sedanul LS este un model destul de vechi’, a apreciat Janet Lewis, analist la Macquarie Securities.

Potrivit cifrelor furnizate chiar de Toyota, în primele şase luni ale acestui an Lexus a vândut 1.855 de sedanuri modelul LS 460 pe piaţa din SUA, în scădere cu 35,2% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În total, grupul japonez Toyota, al doilea mare constructor auto din lume, se aşteaptă să vândă în acest an aproximativ 10,25 milioane de vehicule la nivel global, uşor mai puţin decât vânzările de anul trecut. AGERPRES