Vânzările vor cu doar 5.000 de vehicule nivelul record de anul trecut, luna aceasta urmând să se înregistreze un declin al livrărilor de 2,2%,

Pentru 2017, JD Power şi LMC se aşteaptă la vânzări solide, dar în scădere cu aproximativ 25.000 de vehicule, urmând să ajungă la 17,4 – 17,5 milioane de unităţi. 

Estimarea pentru un nou an record în 2017 vine chiar dacă principalii producători auto din SUA – General Motors (GM) şi Ford au anunţat o încetinire a producţiei de vehicule anul acesta. De asemenea, GM va concedia în SUA aproximativ 3.000 de angajaţi la fabricile unde se reduc schimburile. 

Anul acesta, vânzările auto în SUA vor ajunge la 17,5 milioane de unităţi, au estimat JD Power şi LMC Automotive. 

Potrivit firmei de cercetare Autodata Corp., un număr record de 17,47 milioane vehicule au fost vândute anul trecut în SUA, devansând precedentul record de 17,41 milioane vehicule care data din anul 2000, în condiţiile în care preţurile reduse la benzină, accesul facil la credite şi creşterea economică moderată a stimulat industria auto. La rândul său, firma de cercetare WardsAuto, care furnizează datele statistice utilizate şi de Guvernul american pentru analizele sale economice, estimează că în 2015 vânzările de vehicule au atins nivelul record de 17,39 milioane unităţi, depăşind recordul de 17,35 milioane unităţi care data din anul 2000. 

Planurile Ford

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. 

Grupul american Ford, al doilea mare producător auto din România, pregătește pentru anul viitor o puternică ofensivă în segmentul mașinilor de clasă mică (B). Monovolumului  B-Max, produs la Craiova, și Modelului KA+, li se vor adăuga patru noi variante Fiesta precum și un nou miniSUV EcoSport care va fi asamblat tot în Bănie.

După ani buni în care Ford părea rămas în urmă în domeniul mașinilor din segmentul B, fiind reprezentat doar de Fiesta, monovolumul B-Max și, mai de curând, de KA+, anul 2017 aduce o adevărată avalanșă de noutăți. Asta pentru că, în afara înnoirii gamei Fiesta, va apărea pe piață și un nou EcoSport, confirmat pentru toamna anului viitor. Schimbarea de strategie a americanilor vine, conform lui Roelant de Waard, vice-preşedinte şi director de marketing, vânzări și service al Ford Europa „din totalul de circa 14 milioane de vehicule vândute în 29 de piețe europene, aproape 4,8 milioane sunt din segmentul B. Asta înseamnă că acesta este al doilea segment ca mărime după cel compact (C). Conform estimărilor, deși clasa B nu va crește prea mult în viitor, fragmentarea ei va continua”. Oficialul a explicat și că din totalul modelelor de clasă B, circa 10% sunt în prezent monovolume, iar 25% sunt SUV-uri de mici dimensiuni. Doar că, în timp ce numărul de monovolume este tot mai mic, cel de miniSUV-uri crește rapid. În plus, clienții caută tot mai des fie modele mai ieftine – sub 13.000 de euro, fie premium – cu prețuri peste 20.000 de euro. „Înmatriculările de modele de clasă B cu dotări superioare au crescut cu 24% față de anul anterior, în paralel cu o creștere cu 11% a cererii de modele entry-level”, a menționat Roelant de Waard.

AGERPRES