Reprezentanții Ferrari au refuzat să comenteze orice informație despre varianta de serie a proiectului F150 ajunsă „pe surse” la jurnaliștii auto. Doar Amedeo Felisa, CEO al companiei, a menționat într-o discuție că „pentru a reduce greutatea mașini am utilizat fibra de carbon prezentă în component mașinilor de Formula 1”.
Cu sau fără voia Ferrari însă, unele informații despre modelul care va avea premiera mondială la expoziția auto de la Geneva din martie, au ajuns tot grație unor „surse” la jurnaliștii interesași de subiect. Potrivit acestora, supermașina a fost deja prezentată potențialilor client chiar în sediul Scuderiei de la Maranello iar rezultatul a fost cel așteptat: toate cele 499 de unități programate să fie asamblate au fost vândute înainte ca mașina să fie prezentată publicului larg. Și nu la un preț oarecare. Conform AutomotiveNews Europe (ANE), prețul fără taxe pe piața italiană este de circa 1 milion de euro, ceea ce face ca suma finală achitată de cumpărători și fie de 1,21 milioane de euro.
Pentru ce au dat această sumă amețitoare cei 499 de fericiți viitori posesori ai celui mai nou și mai avansat model Ferrari? Ei bine, pentru un vehicul al cărui design poate fi, deocamdată, ghicit din cele două imagini făcute publice de producător în propria revistă, pentru un sistem de propulsive hibrid denumit HY-KERS compus dintr-un motor convențional V12 alimentat cu benzină și unul electric a căror putere cumulată depășește 900 CP și asigură mașinii o accelerație de la 0 la 200 km/h în doar 5,5 secunde (față de 8,5 secunde în cazul unui vehicul similar fără lăudatul system HY-KERS) și pentru o lipsă de confort greu de depășit atâta timp cât, conform acelorași surse, scaunele „fac parte din caroserie”. Mai exact, pentru a estompa creșterea de greutate generată de amplasarea motorului electric (50 kg) și a bateriilor (100 kg), inginerii Ferrari au decis să schimbe radical idea de scaun auto. Acum acestea sunt turnate odată cu restul caroseriei din fibră de carbon și apoi sunt tapițate eliminând posibilitatea oricărui reglaj. În schimb, pentru ca șoferul să poată beneficia de o oarecare ergonomie, pedalierul și volanul pot fi „ghidate” electric către poziția dorită.
Anul trecut Ferrari a raportat vânzări mondiale în creștere cu 5%, până la 7.318 unități. Veniturile companiei au crescut și ele cu 8% până la 2,4 mld. euro, iar marja operațională a atins 14,4%.