Chiar dacă în finala de aseară a Champions League „Diavolii roşii” au pierdut cu scorul de 0-2 în faţa spaniolilor, în meciul finanţelor englezii rămân lideri.

Manchester United (MU) e, de mai mulţi ani, una dintre marile afaceri din lumea sportului. Cumpărat în 2005 pentru 1,2 miliarde de euro de către miliardarul american Malcolm Glazer, MU se află pe locul al doilea în topul celor mai bogate cluburi de fotbal din lume, cu un venit de 324,8 milioane de euro în sezonul 2007-2008, cu puţin în urma celor de la Real Madrid (365,8 milioane de euro), dar în faţa rivalilor de ieri de la FC Barcelona, care au câştigat 308,8 milioane de euro în respectivul sezon.

Sponsorii se bat pe tricourile finaliştilor

Manchester United are contracte de sponsorizare cu grupuri multinaţionale precum AIG, Nike, Saudi Telecom, Swiss, Budweiser, contracte ce i-au adus în sezonul 2007-2008 nu mai puţin de 81 de milioane de euro.

Deşi e singurul club de top din lume care nu încasează bani din reclama imprimată pe tricourile de joc (pe care a oferit-o, în scop caritabil, UNICEF), Barcelona a reuşit să strângă din contractele de sponsorizare 100 de milioane de euro, o mare parte venind din partea celor de la Nike.

Zeci de milioane de euro din vânzările de bilete

În ceea ce priveşte încasările din bilete, clubul antrenat de Sir Alex Ferguson este din nou în avantaj în raport cu Barcelona. Cu o frecvenţă medie de 75.500 de spectatori pe meci jucat acasă, pe Old Trafford, stadion care poate primi 76.000 de oameni, Manchester United a raportat încasări-record din bilete: 128 de milioane de euro.

Deşi stadionul Camp Nou al clubului catalan care a câştigat aseara finala Ligii Campionilor este mai încăpător (98.000 de locuri), Barcelona are o frecvenţă de doar 67.300 de spectatori pe meci jucat acasă. Acest lucru se simte în venituri: 91 de milioane de euro în 2007-2008.

2-0, adică 110 – 65 milioane de euro

În ceea ce priveşte drepturile de televiziune, cele două cluburi se află aproape la egalitate. Datorită evoluţiei remarcabile din Liga Campionilor din sezonul 2007-2008, drepturile de transmitere TV au adus clubului englez 115,7 milioane de euro, sumă mult mai are faţă de sezonul precedent. Barca a realizat din drepturile de televizare 116,2 milioane de euro.

Echipa antrenată de Josep Guardiola a încasat 110 milioane de euro după succesul de aseară, în vreme ce Manchester trebuie să se mulţumească cu 65 de milioane de euro.

SURSA: „L’Expansion”

UPDATE:

Potrivit site-ului Pagina de Media.ro,  Finala UEFA Champions League, transmisă de Pro TV, a dominat audienţele pe intervalul de difuzare. În medie, partida a fost urmărită de 1,5 milioane de telespectatori în mediul urban, adică 13,1 rating. Din totalul telespectatorilor, 707.000 au fost pe targetul Pro TV, adică între 18 şi 49 de ani.

Următorul clasat, Antena 1, a fost la distanţă de Pro TV: 434.000 de telespectatori în mediul urban, de peste trei mai puţini telespectatori decât partida de pe Pro.

Succesul de audienţă nu s-a tradus în încasări de publicitate pe măsură. Conform estimărilor paginademedia.ro, suma adusă de meci este de aproximativ 100-110.000 de euro. Estimarea a fost făcută pe baza punctelor de audienţă (GRP), cu alte cuvinte în funcţie de audienţa spoturilot publicitare.

Audienţele TV în mediul urban, în intervalul de desfăşurare a partidei Barcelona – Manchester United, 21.45-23.35.