În primele trei luni din 2016, UniCredit Bank a realizat venituri operaţionale consolidate de 393,3 milioane de lei (88,1 milioane de euro), în creştere cu 5,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, evoluţie susţinută în principal de majorarea volumelor de credite şi depozite faţă de perioada similară din 2015. 

În acelaşi timp, cheltuielile operaţionale au atins nivelul de 198 milioane de lei (44,3 milioane de euro), în condiţiile în care grupul bancar a continuat să îşi monitorizeze atent costurile. Astfel, UniCredit Bank a obţinut în primul trimestru al acestui an un profit operaţional consolidat de 195,3 milioane de lei (43,7 milioane de euro). În aceeaşi perioadă, profitul net consolidat înainte de interesul minoritar a fost de 108,7 milioane de lei (24,3 milioane de euro), în creştere cu 106% faţă de primul trimestru al anului anterior. 

"Indicatorii financiari ai UniCredit Bank indică o poziţie echilibrată: rentabilitatea anualizată a capitalurilor proprii (ROE) a fost 12,6% la finalul primului trimestru al anului 2016, în vreme ce rentabilitatea anualizată a activelor (ROA) s-a plasat la 1,3%. Raportul între costuri şi venituri s-a situat la 50,3%, în scădere faţă de anul anterior şi mult sub nivelul sistemului bancar. La fel ca în anii precedenţi, banca a analizat atent riscurile efective şi potenţiale, reflectându-le adecvat în nivelul de provizionare", se menţionează în comunicat. 

Astfel, cheltuiala cu provizioanele pentru credite a ajuns la 28,7 milioane de lei (6,4 milioane de euro) la 31 martie 2016, iar rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilanţ a fost de 8,46%. 

Volumul activelor consolidate la 31 martie 2016 a totalizat 33,3 miliarde de lei (7,4 miliarde de euro). Portofoliul de credite brute, inclusiv finanţările acordate prin leasing, a fost de 24,3 miliarde de lei (5,4 miliarde de euro), evoluţia pozitivă a acestuia fiind susţinută în principal de creşterea volumului finanţărilor acordate clienţilor din segmentul companii, a creditelor de consum pentru clienţii persoane fizice, precum şi a finanţărilor prin leasing. Totodată, depozitele clientelei se situau la un nivel de 17,9 miliarde de lei (4 miliarde de euro). 

UniCredit Bank a înregistrat un nivel de solvabilitate de aproximativ 13,8% la 31 martie 2016, confortabil peste pragurile reglementate şi recomandate. 

'Am început anul cu evoluţii foarte bune atât în segmentul de companii, cât şi în cel de retail – unde, aşa cum am anunţat încă de anul trecut, urmărim o accelerare a activităţii şi o creştere a cotei de piaţă. Ca atare, în paralel cu consolidarea poziţiei solide în segmentul de companii, am desfăşurat numeroase proiecte prin care să putem oferi clienţilor persoane fizice produse mai simple, inovatoare, platforme digitale moderne şi procese mai simple, care să le uşureze viaţa şi interacţiunea cu banca. Rezultatele obţinute în primele trei luni din an demonstrează faptul că ne îndreptăm în direcţia corectă: faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în martie 2016 numărul de clienţi persoane fizice a fost mai mare cu circa 12% faţă de martie 2015. Totodată, divizia corporate a păstrat direcţiile strategice din anul 2015, concentrarea fiind în continuare pe finanţarea economiei reale, îmbunătăţirea produselor şi creşterea satisfacţiei clienţilor. În contextul lichidităţii din piaţă, volumul de depozite aferent clienţilor companii a crescut cu 47% faţă de martie 2015, în timp ce în zona de credite corporate creşterea în acelaşi interval a fost de 11%', a declarat Răsvan Radu, country chairman UniCredit în România şi CEO al UniCredit Bank. 

În ceea ce priveşte UniCredit Consumer Financing, companie membră a Grupului UniCredit, aceasta a continuat să îşi consolideze poziţia în segmentul creditelor de consum, înregistrând în primul trimestru din 2016 o creştere aproape dublă a volumului de vânzări faţă de acelaşi interval din anul precedent. Volumul de vânzări în magazine, realizate în contextul parteneriatelor strategice încheiate cu marii comercianţi, a fost de 4 ori mai mare în perioada ianuarie-martie 2016 faţă de anul precedent, iar numărul de carduri emise – cu 40% mai mare la sfârşitului lunii martie 2016 faţă de acelaşi interval din 2015. 

Totodată, pentru UniCredit Leasing rezultatele primului trimestru din 2016 au fost remarcabile – primele trei luni reprezentând cel mai bun trimestru din existenţa companiei în privinţa valorii bunurilor finanţate. Astfel, volumul noilor finanţări acordate în primele trei luni din 2016 a fost de 79,3 milioane de euro, iar valoarea de achiziţie a bunurilor finanţate de 95,4 milioane de euro. 

UniCredit Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu reţeaua cea mai extinsă din Europa Centrală şi de Est şi una dintre cele mai importante din Europa. Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management şi UniCredit Business Integrated Solutions. 

AGERPRES