Ministerul Dezvoltării Naționale, condus de Zsuzsa Németh, a explicat că normele naționale, componenta tehnică precum și calitatea materialelor sunt principalii factori care afecteaza costul unui km de autostradă. De exemplu, Autostrada M7, Balatonkeresztúr-Nagykanizsa, are un cost de sub 5 milioane de euro. În schimb, Balatonszárszó-Ordacsehi costă peste 11 milioane de euro.

Ca să dea bine la comparația cu alte state, ministrul maghiar a declarat că există țări ca România care au costuri și mai mari de 11 milioane de euro. Acesta ne-a dat ca exemplu, arătând că statul român a dat 16 milioane de dolari pentru Autostrada Transilvania, conform unui articol publicat de nepszava.hu.

Instituția maghiară ține să specifice faptul că Ungaria a reușit să-și reducă semnificativ costul  pe km de autostradă: de la 10 milioane de euro în 2005, la 7,4 milioane în 2006 (2,2 miliarde de forinți) după care 4,7 milioane de euro în 2008 (1,4 miliarde de forinți), acesta din urmă fiind menținut până în 2011.

La finalul anului trecut, presa de limbă maghiară scria că tronsonul de autostradă care trebuie să lege Ungaria de România pe la Nădlac, Makó-Csanádpalota/Nagylak, va costa 65 de miliarde de forinți, adică 213 de milioane de euro, ceea ce înseamnă un cost de peste 9 milioane de euro pe km.

Cea mai ieftină autostradă construită în ultimii ani în România este cea care leagă Aradul de Timişoara. În acest caz, un kilometru de autostradă a costat doar 3,5 milioane de euro. Autostrada de lux a României: 16 milioane de euro/km. VEZI ce s-a făcut în șapte ani