Reveal Marketing Research a întreprins în luna octombrie un studiu despre cum aleg românii să își petreacă timpul liber. Acesta a fost aplicat pe un eșantion reprezentativ de 1002 persoane din mediul urban, 485 de bărbați și 520 de femei, cu vârsta de peste 18 ani.

Cât de des ieșim în oraș
Unul din patru români iese în oraș de 2 sau 3 ori pe săptămână, iar dintre aceștia cei mai mulți (31,3%) au între 35-44 de ani. Stabilitatea financiară le oferă acestora posibilitatea de a se bucura de timpul liber.
De ieșiri mai dese (4-6 ori pe săptămână) se bucură mai puțin de unul din zece români.

În acest segment extrem de activ, femeile sunt de cinci ori mai numeroase decât bărbații, raportul fiind de un domn la cinci doamne.
Mulți români sunt mai ponderați, alegând să iasă o dată pe săptămână (16,1%) sau chiar mai rar, de 2-3 ori pe lună (17,4%). Unul din zece români nu obișnuiește deloc să iasă din casă. În această tipologie se încadrează fie cei foarte tineri (18-24) sau cei de peste 55 de ani.

Ce activități alegem în timpul liber
Cele mai populare activități în rândul românilor sunt și cele mai necostisitoare. Peste 50% dintre respondenți preferă să asculte muzică, să vizioneze filme, să iasă la plimbare în parc, sau pur și simplu să se relaxeze.

Gadgeturile joacă un rol important în petrecerea timpului liber. Românii, dar în special tinerii și cei trecuți de 55 de ani (61,8%) adoră să se joace pe telefon, calculator sau consolă. De asemenea, indiferent de vârstă, peste 40% din cei intervievați declară că își petrec orele libere accesând rețele sociale.

Rezultate peste medie întâlnim la tinerii sub 25 de ani care preferă să gătească, în timp ce adulții între 35-44 de ani manifestă interes sporit pentru sport și mișcare.

Ieșirile în oraș sau vizitele la rude și prieteni sunt modalități de relaxare si socializare preferate în general de jumătate dintre tineri. Pe măsura ce înaintează în vârstă, românii sunt mai puțin interesați de aceste aspecte, ajungând să fie alese doar de un sfert dintre respondenții mai bătrâni.

Aproximativ unul din trei români este pasionat de citit sau de călătorii, în timp ce doar unul din cinci alege să facă drumeții sau fotografii, procentele fiind mai mari în rândul tinerilor.

Dintre activitățile cele mai puțin populare fac parte participarea la târguri, expoziții și evenimente culturale, frecventate de aproximativ unul din zece români. Și aici identificăm o participare mai mare a grupelor extreme (sub 25, sau peste 55 de ani) care au mai mult timp si interes.

Concluzii
Românii preferă să facă în timpul liber activități simple, cât mai puțin costisitoare. Jumătate dintre ei aleg să petreacă timpul în casă, mai ales femeile (54,5%). Nu există un apetit pentru activitățile culturale, creative sau care să le dezvolte noi abilități sau să le îmbunătățească sănătatea.

Reveal Marketing Research este o companie cu capital românesc înființată în 2007 ce oferă soluții de cercetare de piață complete (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est. În portofoliul de clienți Reveal Marketing Research se regăsesc nume precum Nestle, Visa, CEZ Romania, OLX, Philips, Ytong, E.ON, Institutul Aspen, Coca Cola HBC, Fashion House, Meli Melo, Petrom, Biofarm sau Untold.