Revenit în țară după o carieră internațională impresionantă Alin Tapalagă îi urmează la conducerea Porsche Inter Auto România lui Peter Copetti, care și-a încheiat mandatul de patru ani la finalul lunii decembrie 2017. De pe 10 ianuarie, Peter Copetti preia conducerea operațiunilor Porsche Inter Auto din Polonia, o piață cu vânzări de peste 500.000 de unități în 2017. El va administra o rețea de 15 dealership-uri, o echipă de 880 de angajați și un volum de vânzări de 18.000 de mașini. 

Noul director general al PIA România nu este chiar atât de „nou”. Alin Tapalagă s-a alăturat companiei Porsche Inter Auto România încă din anul 1998, celebrând, astfel, anul acesta, 20 de ani de activitate în cadrul Porsche Holding Salzburg. El s-a aflat la conducerea retailerului auto în România până în anul 2011, într-o formulă de management în care era director general alături de Dana Cortina. Ulterior Porsche Holding Salzburg a decis ca el să deschidă operațiunile pe continentul sud-american, respectiv din Columbia. Activitatea din această țară a început cu importatorul Volkswagen, ulterior compania preluând importul și distribuția pentru toate mărcile grupului, inclusiv pentru camioanele și autobuzele VW și MAN. Piața este una imprevizibilă, dar înregistrează vânzări anuale de circa 300.000 de unități. Produsele comercializate erau în mare parte de fabricație americană (Mexic, Brazilia, Argentina, SUA). De la începutul lui2016, Alin Tapalagă a preluat ca managing director activitatea Volkswagen Passenger Cars Malaezia. ÎAcolo, grupul Volkswagen AG deține unități de producție proprii, inclusiv o fabrică de asamblare. „Experiența a fost unică, datorită complexității, având în vedere că, pe lângă import și distribuție, aveam și producție locală. O piață auto mare, de 600.000 de unități pe an, extrem de agresivă, dar și foarte ofertantă,” spune Alin Tapalagă.

„Pe continentele american și asiatic am acumulat o experiență vastă, în special datorită modelului de business total diferit față de Europa. Trăind și lucrând departe de țară, am devenit un român mult mai bun. Cu cât te depărtezi mai mult de țară, cu atât mai importante devin rădăcinile tale, iar experiența de afară poate fi cel mai bine fructificată în țara natală. Pentru a pune în valoare mărci europene pe aceste două piețe, era necesar un efort deosebit, dus la excelență, în ceea ce privește customer experience. În România, avem un mare avantaj, avem mărci puternice și recunoscute, așa încât obiectivul meu personal este să crestem substanțial calitatea serviciilor, anunță Alin Tapalagă.

Porsche Inter Auto România face parte din Porsche Inter Auto GmbH & Co KG, reţeaua globală de retail a Holdingului Porsche din Salzburg. Reţeaua Porsche Inter Auto România comercializează, prin intermediul celor cinci centre auto din București și Timișoara, automobile Volkswagen, Skoda, Audi şi SEAT. PIA este, de asemenea, importator şi distribuitor exclusiv pentru mărcile de lux Porsche, Bentley și Lamborghini în România.