Un mare proiect început de Ceauşescu pare să îşi găsească o nouă formă în guvernarea PSD. Costurile de realizare sunt evaluate la 5,5 miliarde de euro. Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare (ANIF) va continua construcţia canalului de irigaţii Siret-Bărăgan.

„În acest moment, se elaborează studiul de fezabilitate al viitorului canal şi anul acesta se va lansa licitaţia pentru continuarea construcţie. Cel mai târziu în luna martie a anului viitor va fi încheiată licitaţia şi vor începe lucrările de construcţie”, a declarat Florin Barbu, director general ANIF.

A murit Zina Dumitrescu! Puțini știu povestea de viață a celebrei creatoare de modă 

Canalul Siret-Bărăgan a fost folosit pentru prima dată în istoria sa anul trecut, pentru irigarea terenurilor agricole, odată cu punerea în funcțiune a Staţiei de Pompare şi Repompare 5 Haret (SRP5) din Amenajarea complexă Rugineşti-Pufeşti-Panciu cu apă din Canalul Siret-Bărăgan.

Lucrările la canal au început în 1986, iar primul studiu a fost făcut în 1912, el însă nu a fost folosit niciodată pentru niciuna dintre funcțiunile pentru care a fost proiectat: irigații și navigație. De altfel, din cei 198 km cât ar trebui să aibă, canalul a fost realizat pe 11 km, iar acum este folosită apa pe o lungime puțin mai mare de 5 km.

Anunț fără precedent! Tudor Chirilă poate ajunge la închisoare 

Canalul ar trebui să aibă următorul traseu: Călimăneşti-Mărăşeşti-Focşani-Râmnicu Sărat-Buzău-Urziceni-Dridu, între Acumularea Călimăneşti de pe Siret şi lacul Dridu, situat la nord de Bucureşti, pe râul Ialomiţa.