Grupul britanic Ineos, controlat de miliardarul Jim Ratcliffe, renumit pentru sprjinul oferit campaniei în favoarea Brexitului, a decis să construiască primul său automobil la o uzină din Franţa, renunţând la planurile anterioare care vizau construirea unei uzine în Marea Britanie.

Astfe, în luna septembrie 2019, grupul Ineos a anunţat că va forma o divizie auto care va asambla un model de teren denumit Grenadier la o uzină ce urmează să fie construită în Ţara Galilor, creând astfel 500 de locuri de muncă.

”O oportunitate unică”

Însă, în luna iulie a acestui an, Ineos a decis să îşi revizuiască investiţiile ca urmare a pandemiei care a creat o serie de noi oportunităţi.

Marţi, Ineos a confirmat că va prelua uzina de la Hambach (Franţa) aparţinând grupului Daimler, unde urmează să construiască viitorul model 4X4 Grenadier.

„Hambach ne-a oferit o oportunitate unică pe care pur şi simplu nu am putut să o ignorăm: să cumpărăm o facilitate modernă de producţie de automobile cu o forţă de muncă de talie mondială”, a declarat Jim Ratcliffe, preşedintele grupului Ineos, într-un comunicat de presă.

Aproximativ 1.300 de locuri de muncă vor fi păstrate

Producţia viitorului model 4X4 Grenadier ar urma să demareze la finele anului următor şi, în plus, în cadrul acordului convenit cu Daimler, Ineos Automotive va continua să producă la Hambach mica citadină EQ fortwo precum şi anumite componente Mercedes-Benz.

Prin urmare, graţie investiţiei Ineos, aproximativ 1.300 de locuri de muncă vor fi păstrate la o uzină din Franţa.

Jim Ratcliffe, deţinătorul unei averi evaluate la 20 de miliarde de dolari, a fost unul dintre cei mai vehemenţi susţinători ai campaniei în favoarea ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană.

După referendumul din 2016, sectorul auto britanic a fost unul din cele mai afectate de incertitudinile cu privire la viitorul relaţiilor comerciale dintre Marea Britanie şi UE, principala sa piaţă de export.