Noul model continuă povestea Sports Activity Coupé din segmentul premium al clasei medii – aproximativ 200.000 de unităţi au fost vândute pe mapamond de la lansarea primei generaţii X4 în 2014. În România au fost livrate 572 modele până la sfârşitul anului 2017.

O creştere de 81 milimetri a lungimii exterioare la 4.752 de milimetri, cei 54 de milimetri adăugaţi ampatamentului (ajuns acum la 2.864 mm) şi plusul de 37 milimetri în lăţime (1.918 milimetri) îi conferă noului BMW X4 proporţii dinamice extinse. În centrul părţii frontale atractive se află o grilă mare BMW profilată tridimensional. Farurile LED duble cu contur dinamic, precum şi proiectoarele de ceaţă orizontale formează o interpretare nouă a feţei familiare cu „şase ochi” adoptată de modelele BMW X.

 

Interiorul noului BMW X4 este definit de calitatea materialelor şi claritatea sistemului de control. Detaliile electroplacate suplimentare, noua tapiţerie cu piele Vernasca şi panoul de bord în decoraţiune Sensatec pot fi găsite pe lista extinsă de accesorii opţionale, alături de controlul automat al aerului condiţionat pe trei zone, ventilaţia activă a scaunelor, iluminatul ambiental, dar şi de pachetul Ambient Air pentru arome interioare, BMW Key Display şi acoperişul panoramic din sticlă generos dimensionat. În loc de banchetă, în spate sunt disponibile trei scaune integrale, care oferă mai mult spaţiu pentru picioare decât înainte. Spaţiul de încărcare poate fi extins de la 525 de litri până la un maxim de 1.430 de litri prin rabatarea spătarului banchetei, divizibil în raportul standard de 40:20:40. Funcţia de încărcare opţională permite şi ajustarea individuală a unghiului spătarului.

 

Clienţii vor putea alege dintre cele trei motorizări pe benzină şi patru variante diesel disponibile de la lansarea noului BMW X4 sau imediat după aceea. Vârful portofoliului este reprezentat de două modele BMW M Performance. Motorul pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, de sub capota BMW X4 M40i oferă o putere maximă de 360 CP. BMW X4 M40d este propulsat de un motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvoltă 326 CP. Şi BMW X4 xDrive30d este echipat tot cu un motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, care de această dată oferă 265 CP. Pe lângă acestea, gama de motorizări mai include două propulsoare diesel cu patru cilindri, care oferă 231 CP la BMW X4 xDrive25d, respectiv 190 CP la BMW X4 xDrive20d, precum şi două motoare pe benzină, cu patru cilindri, cu puteri de 252 CP la BMW X4 xDrive30i şi de 184 CP la BMW X4 xDrive20i. Standard, toate variantele modelului îşi transferă puterea prin intermediul transmisie Steptronic cu opt trepte, cu clapete de schimbare pe volan şi sistem inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. Toate motoarele poartă semnătura BMW TwinPower Turbo.

O combinaţie inteligentă de materiale, care la BMW poartă numele BMW EfficientLightweight, a făcut posibilă obţinerea unei reduceri substanţiale a masei, nu doar la nivelul şasiului, ci şi în construcţia caroseriei şi a numeroase alte componente. Măsurile BMW EfficientLightweight au făcut ca noul model să fie mai uşor cu până la 50 de kilograme faţă de predecesorul său (ceea ce a permis variaţii ale echipării). Proprietăţile aerodinamice ale Sports Activity Coupé-ului au fost şi ele îmbunătăţite, ceea ce face ca noul BMW X4 să stabilească un nou reper în segmentul său datorită coeficientului aerodinamic (Cd) de 0,30.

Gama de sisteme de asistare a conducătorului, care îmbunătăţesc confortul şi siguranţa, a fost extinsă încă o dată. Pachetul de siguranţă Driving Assistant Plus include noua generaţie a tempomatului activ cu funcţie Stop & Go, asistentul de direcţie şi menţinere a benzii, Lane Keeping Assistant cu protecţie activă la coliziune laterală şi sistemele de avertizare la trafic transversal şi la intersecţii. Noua facilitate Parking Assistant Plus cuprinde şi funcţiile Top View, Panorama View şi 3D View.