Jucător cu tradiție în economia românească (are o poveste care merge pana în anul 1851), Zipper activează in domeniile direct mailing, produse de securitate, procesare, precum si management de date si documente , o piață care s-a reașezat după criza economică din 2008.

Compania face parte dintr-un grup de firme, cu afaceri totale de peste 700 milioane de euro, prezent in cinci tari din Europa de Est, respectiv Bulgaria, Moldova, Slovacia, Ungaria si, desigur, Romania.

Am asistat la formarea unor noi ierarhii in mediul de afaceri romanesc. Au urcat pe scena economiei de piata companii care au reusit sa depaseasca constrangerile inerente ultimilor ani, care s-au reinventat si s-au adaptat din mers cerintelor consumatorilor.

“Zipper ofera astazi solutii si servicii adaptate cerintelor unei piete in permanenta schimbare. Cum reusim? Cultivând constant un trend de crestere al rezultatelor, sustinute cu munca, implicare si devotament. Sunt aspecte care ne caracterizeaza si pe care le avem in cultura organizatiei noastre”spune astăzi Doru Vijiianu, directorul general al Zipper Romania.

 

În acest nou context, evolutia cifrei de afaceri a fost mai mult decât satisfăcătoare: în doar doi ani, din 2014 pana in 2016, a crescut cu 29%, de la 17,5 milioane de euro la 22,5 milioane de euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor.

 

Zipper Works, un concept integrator

În altă ordine de idei, compania a dezvoltat un concept numit strategic ”Zipper Works”, care ilustreaza modul cum solutiile si serviciile oferite servesc nevoilor partenerilor sai. Practic, sunt trei pasi principali: INTO, INSIDE si OUT, fiecare desfasurându-se printr-o succesiune de etape. Așadar, INTO consta din inregistrarea, conversia/procesarea si gestionarea intrarilor de date si documente intr-o companie, INSIDE se referă la generarea, conversia/procesarea, managementul si stocarea datelor si documentelor in interiorul companiei, în timp ce OUT are în vedere generarea, procesarea/conversia si comunicarea/distributia iesirilor de documente din companie.

 

“Am dezvoltat un concept integrator 360 grade, Zipper Works, care raspunde prin solutii si servicii obiectivelor de eficientizare ale clientilor nostri. Inovatie inseamna stare de spirit, inseamna sa vrei in permanenta sa gasesti cele mai bune si mai ingenioase idei si solutii”explica Vijiianu.

Pe scurt, Zipper optimizeaza fluxuri de date si documente prin intermediul acestui concept Zipper Works, care inglobeaza cinci linii de business, menite sa sustina misiunea in parteneriatele companiei.

”Solutiile noastre asigura suport solid pentru reducerea costurilor si a timpului de procesare a fluxurilor de date si documente. Ne referim aici la Zipper Flow, Zipper Docs, Zipper Archive, Zipper Secure si Zipper Direct, care impreuna ofera clientilor 14 solutii si servicii”adaugă Vijiianu.

De exemplu, Zipper Flow reprezinta un pachet de solutii de procesare automata a datelor si documentelor receptionate in cadrul unei companii, in timp ce Zipper Docs contine solutii de inregistrare si management al documentelor. Totodată, Zipper Archive ofera solutii de arhivare fizica si arhivare electronica, iar Zipper Secure solutii de automatizare a proceselor antifrauda si de securizare a documentelor. Nu in ultimul rand, Zipper Direct înseamnă procesarea si distribuirea corespondentei.

“Suntem orientati in permanenta spre oferirea calitatii si asigurarea securitatii la nivel tehnologic, ecologic si de personal, de protectie fizica si informationala. Sunt aspecte garantate de intreaga organizatie si de certificarile ce le detinem”, mai spune Doru Vijiianu.

Potrivit datelor companiei, în ultimii ani, eforturile s-au indreptat catre calitatea serviciilor si solutiilor din portofoliu si catre securitatea datelor, obtinand certificari nationale si internationale, securitate garantata prin ISO (ISO 9001:2008; ISO 14001:2005; ISO OHSAS 18001:2008; ISO 20000-1:2005; ISO 27001:2006; ISO 15416, Level 2, FSC. In prezent, solutiile si serviciile companiei sunt folosite atat de institutii publice, cat si private din Romania.

“Misiunea Zipper este de a optimiza si consolida fluxuri de date si documente”conchide directorul general al Zipper Romania.

Istoria Zipper merge pana la mijlocul secolului al XIX-lea, mai exact in anul 1851, cand la Timisoara, pe atunci capitala de provincie austriaca, se infiinta Filiala Tipografiei de Stat din Viena. Practic, aceasta este predecesoarea grupului de firme, din care face parte Zipper.

Și încă un amănunt, în 1851, „Elias Howe, inventatorul mașinii de cusut, primea brevetul de inventie pentru fermoar”. Adica “zipper”, in engleza, limba universala a mediului de afaceri international. Metaforic, logo-ul Zipper simbolizeaza valorile pe care se bazeaza intreaga filosofie de business a companiei –  atat apropierea fata de oameni si nevoile lor, cat si siguranta pe care le-o garanteaza.