Niponii de la Mazda nu fac un secret din faptul că majoritatea clienților pentru modelul Mazda6 sunt trecuți binișor de prima tinerețe. Asta neînsemnând că marca nu face eforturi majore pentru a reduce media de vârstă a cumpărătorilor celui mai „matur” dintre vehiculele sale. În urmă cu doar câteva săptămâni, pe șoselele pline de viraje ale insulei Mallorca din grupul Balearelor, câteva zeci de vehicule din cea mai nouă interpretare Mazda6 au luat parte la un test internațional menit să demonstreze jurnaliștilor din întreaga lume cât de mult a evoluat vârful de gamă al constructorului nipon. Conform oficialilor mărcii, avem de-a face cu un autoturism „complet, matur, rafinat, care oferă un nivel foarte ridicat de calitate în toate detaliile”. Mașina a fost regândită la majoritatea capitolelor și oferă versiuni actualizate ale trenurilor de rulare SKYACTIV, ale tehnologiilor de siguranță i-ACTIVSENSE și, în premieră pentru Mazda, compatibilitate cu sistemele Apple Car Play și Android Auto. Versiunea din 2018 aduce și un nou nivel de echipare de top, Takumi Plus.

 

În privința designului exterior modificările sunt reduse ca impact, însă este ușor de sesizat grila mai mare care oferă profunzime și lipsa proiectoarelor de ceață care sunt acum integrate în blocurile optice cu LED. Pentru un plus de sportivitate, țevile de evacuare au crescut în diametru și sunt poziționate mai aproape de marginile modelului.

Încă de la primul nivel de echipare, Challenge, Mazda6 2018 propune un pachet bogat de dotări care include afișaj activ proiectat pe parbriz, șase difuzoare, senzori de ploaie și de lumină, climatizare automată pe două zone, geamuri fumurii, sistem de navigație și patru porturi USB (două în față și două în spate). Tot în echiparea standard, pe consola centrală apare o altă premieră Mazda6, noul ecran de opt inci pentru zona de infotainment, care este însoțit de un ecran de șapte inci în zona instrumentelor de bord. Ridicarea și mai mult a nivelului se observă din plin și la echiparea Takumi Plus, care oferă tapițerie maro Nappa, trapă, volan cu cusături speciale, oglindă interioară fără ramă, ornamente de crom și lemn Sen pentru bord, capitonaj din piele întoarsă, dar și kit de lumini interioare cu LED. Odată cu tapițeria din piele, scaunele frontale sunt, în premieră pentru marcă, ventilate.

 

Propulsoare în pas cu vremurile

Mazda6 păstrează motorizările cunoscute, dar aduce îmbunătățiri importante. Toate propulsoarele sunt omologate conform noilor norme de testare a consumului WLTP și respectă clasa de emisii Euro 6d. Cele două motoare diesel bi-turbo, SKYACTIV-D 2.2, au fost preluate de la versiunea anterioară, primul livrând 150 CP, în timp ce al doilea a câștigat în putere și generează 184 CP și 445 Nm grație noilor turbine cu geometrie variabilă. Motorizările diesel sunt echipate cu un sistem pe bază de uree, destinat reducerii nivelului emisiilor, dar și cu o tehnologie de eficientizare a arderii denumită Rapid Multi-stage Combustion. Cele trei variante de motorizare SKYACTIV pe benzină, SKYACTIV-G 2.0 de de 145 și 165 CP și SKYACTIV-G 2.5 de 194 CP sunt complet revizuite și asigură un supliment de cuplu la turații joase. În plus, propulsorul de 194 CP este echipat și cu un sistem de dezactivare a cilindrilor, preluat de la SUV-ul CX-5, care reduce consumul la o viteză constantă de 80 km/h. Suspensia a fost și ea reproiectată pentru a asigura un comportament mai liniar și mai intuitiv. Iar sistemul de tracțiune integrală i-ACTIV este disponibil pe caroseria Combi în combinație cu motorizările diesel, atât cu transmisie manuală, cât și automată.

 

Menite să aducă modelul mai aproape de sufletul tinerilor, toate modificările prin care a trecut port-drapelul mărcii Mazda se reduc la un comportament rutier molcom și sigur. În ciuda puterii majorate și a plusului de cuplu la turații joase, Mazda6 accelerează destul de lent și, câteodată, zgomotos, doar propulsorul de 2.5 litri asigurând sportivitatea căutată de constructor.  Pentru a fi mai ușor de înțeles trebuie spus că testul de la Palma de Mallorca a arătat un vehicul care se aseamănă mult cu un bărbat trecut de vârsta a doua care, în căutarea unei dorite tinereți, a apelat la operații estetice de bun simț și a petrecut timp îndelungat la sală pentru a își modela corpul. Toate acestea însă fără ca vigoarea tinereții să revină în mușchii peste care anii au trecut neiertător. În schimb, același bărbat poate oferi acum celor din jur un calm aparte, experiență și o siguranță greu de găsit la tinerii zănatici și sprințari care se laudă cu accelerații uimitoare.
Prețurile pentru Mazda6 încep, din luna august, de la 25.190 de euro (G145 Challenge, Sedan) și urcă până la 37.990 euro (CD184 Takumi Plus 4×4 AT, Combi).

Caracteristici tehnice Mazda6

Motor                                             2.5 SKYACTIV-G

Capacitate cilindrică                  2.488 cmc

Putere                                            194 CP

Combustibil                                  benzină

Viteza maximă                            223 km/h

Accelerație 0-100 km/h           8,1 sec.

Consum mediu                           6,7 l/100 km

Emisii CO2                                     153 g/km

Preț                                                 32.990 euro

(Articol publicat în numărul 32 al revistei Capital, disponibil la centrele de difuzare a presei în săptămâna 13 – 19 august 2018)