” Ideea companiei a fost să introducă o soluție RPA (Robotic Process Automation) care să preia task-urile repetitive și să elimine erorile de introducere a datelor.”, transmite brokerul, ]ntr-un comunicat. 

La finalul anului trecut a fost implementat un proiect pilot care odată setat și-a dovedit eficiența iar acum urmează să fie extins la nivelul întregii companii. Practic, au fost simplificate multe dintre activitățile administrative și s-au optimizat procesele de lucru. Acest lucru s-a datorat eliminării decalajelor de introducere a datelor și a crescut conformitatea fără a crește însă volumul de muncă al membrilor echipei. 

”Spre exemplu, unul dintre cele mai importante procese care a fost automatizat este cel de reconciliere financiară. Pe scurt, asta înseamnă colectarea si reconcilierea  tuturor datelor legate de polițe și comisioane de la asiguratori folosind formatele lor. Volumul de informații este imens acesta fiind procesat de roboti doar intr-o singura zi. ” declară Răzvan Rusu, CEO Leader Team.

Din perspectiva Leader Team robotizarea  este cea mai rapidă și mai eficientă cale de a colecta, procesa și furniza un volum mare de informații. 

„Robotizarea înseamnă securitate sporită, mai ales în perspectiva GDPR. Datele sunt protejate și nu pot fi dezvăluite dintr-o eroare umana. Platforma creată acoperă o serie extinsă de activități. Ea automatizează sarcinile manuale prin dezvoltarea și instalarea unor roboți cu inteligența artificială care sunt controlați printr-un server securizat. Această tehnologie aduce beneficii importante, de la performanța proceselor de business la creșterea marjelor operaționale iar asta duce automat la creșterea competitivității.”, spun cei de la Leader Team.

Roboții se înțeleg bine cu asigurările

Capital arăta, în urmă cu o lună, cum mii de români angajați în asigurări simt deja efectele  colaborării cu soft-urile și echipamentele specializate. 

Este un proces normal, prin care companii din țări mai dezvoltate au trecut deja și care ia amploarea și la noi. Totuși, față de alte țări, angajatorul tinde să evite discuțiile pe acest subiect, atât în ceea ce privește relația directă cu angajatul cât și în ceea ce privește relația instituțională, cu sindicatele.

 

Dacă în ceea ce priveşte alte aspecte(cum ar fi de exemplu varietatea produselor pe care le au în portofoliii) firmele de asigurare din România sunt mult în urma Europei sau chiar împotriva tendinţelor din UE (suntem singura ţară UE în care asigurările de viaţă au o pondere aproape insignifiantă în totalul subscrierilor), în privinţa apetenţei pentru tehnologie firmele locale par foarte deschise. 

Cel puţin în ultimul an, digitalizarea şi introducerea unor noi tehnologii au devenit obiective strategice pentru mai multe firme de asigurări, mai ales pentru cele membre ale unor grupuri străine. 

” Impactul digitalizării se vede deja foarte clar în România. Iar efectele se vor amplifica pe viitor, ceea ce este firesc. Gândiţi-vă că în Olanda aproape 70% din vânzările de asigurări se fac  online. Către asta tindem şi noi şi deja se vede, mai ales în ceea ce priveşte angajaţii din vânzări. Sunt cel puţin două companii mari care au făcut restructurări  din acest motiv şi vor mai face. Oamenii din vânzări fie vor fi recalificaţi fie vor pleca. Schimbări vor fi şi în zona de scubscriere şi de actuariat. Poate mai puţin în zona de daune unde este totuţi de prezenţa fizică a unor inspectori. Dar în subscriere şi actuariat, de exemplu, vom asita inclusiv la apariţia unor noi meserii. va fi nevoie în primul rând de specialişti în tehnologia biga data (big data scientists), pentru că actuarii de acum nu pot interpreta şi traduce în tarif informaţiile primite, de exemplu, prin intermediul tehnologiei telematics”, arată, pentru Capital, Paul Dumitru, Chartered Property and Casulty Underwriter (CPCU). CPCU este una dintre cele mai importante certificări din asigurări, la nivel mondial.