Uber urmează să lanseze serviciul şi în al treilea oraş din ţară – Timişoara, Braşov sau Iaşi – până la finalul anului, scrie Mediafax.

Totodată Uber va ataca anul acesta şi segmentul corporate din România prin introducerea unui serviciu dedicat companiilor. Astfel, firmele vor putea utiliza serviciile Uber pentru transportul angajaţiilor. În prezent, utilizatorii Uber pot doar să îşi separe cursele realizate în interes de serviciu de cele personale prin intermediul profilului de "business".

Compania americană a intrat pe piaţa locală în februarie 2015, iar în august anul acesta a lansat serviciul şi în Cluj-Napoca, aplicaţia mobilă având în prezent circa 110.000 de utilizatori, potrivit lui Alexandra Corolea, purtător de cuvânt al Uber pentru zona Balcani.

Uber România are în prezent 10 angajaţi, Alexandra Corolea fiind unul dintre cei trei parteneri care au fondat echipa la nivel local.

Autorităţile publice ar putea valorifica avantajele tehnologiilor digitale pentru fluidizarea traficului, pentru a estima blocajele din trafic şi a oferi soluţii alternative, a declarat Carmen Adamescu, partener în Departamentul de Asistenţă în afaceri al EY România, conform unui studiu al companiei.

Călătoriile cu autoturismele particulare reprezintă aproape jumătate din numărul de curse de transport în comun, pe distanţe mai mari de 1 km, în Bucureşti. „Legătura dintre alegerea modalităţii de deplasare, fie că este mersul pe stradă sau folosirea metroului în orice oraş important, şi influenţa smartphone-urilor, a social media şi a fluxurilor de informaţii în selectarea acestor opţiuni de către utilizatori este evidentă. Tehnologia şi conectivitatea digitală permit cetăţenilor accesul la noi opţiuni de transport din afara infrastructurii existente”, potrivit studiului citat de Agerpres.

În 2014, aplicaţiile de transport de pe smartphone-uri erau folosite de peste 70% dintre londonezi, în timp ce în Sydney, peste 40 de milioane de cereri de informaţii de călătorie de pe dispozitive mobile erau înregistrate în fiecare lună.

„În oraşe precum Bucureştiul, oamenii îşi folosesc aplicaţiile de pe telefon pentru a obţine un taxi, sau folosesc Uber în loc de taxi, sau utilizează Waze pentru a găsi şi a optimiza ruta spre destinaţie, sau sunt membri ai unui grup de carpooling pe Facebook. Tehnologia digitală are o influenţă puternică asupra călătoriilor noastre zilnice prin oraş. În acelaşi timp, autorităţile publice ar putea valorifica avantajele tehnologiilor digitale pentru fluidizarea traficului, pentru a estima blocajele din trafic şi de a oferi soluţii alternative, pentru a planifica transportul public, semafoarele, de a da cetăţenilor acces la informaţii în timp real despre opţiunile de mobilitate şi program”, a precizat Carmen Adamescu.