Postul pentru copii Cartoon Network va avea o imagine şi un site noi, începând din prima parte a acestui an, în timp ce televiziunea de filme TCM (Turner Classic Movies) se va repozitiona, spun oficialii companiei Turner Broadcasting, ce operează în România brandurile TCM, Cartoon Network si Boomerang.

 

Astfel, Cartoon Network va avea parte de un “refresh” creat de agentia americana Stardust si de echipa de marketing a postului. Noua imagine va implica personaje şi un logo interactiv (2D, 3D), o execuţie grafică dinamică, pentru a atrage atenţia publicului, iar brandul canalului se va centra în jurul ideii „forţează limitele distracţiei şi amuzamentului”. „Vrem să împrospătăm look-ul Cartoon Network. Postul este de mult timp pe această piaţă şi performează foarte bine în România”, explica Gordana Duspara Moriarty, vice president & general manager pentru Europa Centrală şi de Est al Turner Broadcasting System. Schimbarea de imagine se va realiza pe patru piete cheie din Europa, iar costurile pentru regiunea Europei Centrale si de Est sunt estimate la peste 200.000 de lire sterline.

 

Si site-ul postului va avea parte de schimbari. Lunar, acesta atrage in medie sapte milioane de afisari si peste 270.000 de utilizatori unici. Gordana Moriarty spune ca site-ul va beneficia de continut generat de utilizatori, iar publicitatea va fi adaptata publicului, respectiv jocuri si experiente interactive pentru copii. In Romania, regia Cable Direct gestioneaza spatiul de reclama pentru site-ul si postul Cartoon Network.

 

De asemenea, postul va mai miza si pe programe noi, printre care se numără „Star Wars: Clone Wars” (premiera în luna februarie) şi „Ben 10 Alien Force” (premiera în aprilie). “Ambele vor fi susţinute de site-uri dedicate, iar Star Wars va avea o campanie de publicitate outdoor in principalele orase mari din Romania”, explica Malgosia Chapman, director de marketing si PR al posturilor Cartoon Network, Boomerang şi TCM pentru Europa Centrală şi de Est.

 

Şi televiziunea TCM (Turner Classic Movies) va avea un look nou din acest an. În acest sens, o campanie de împrospătare a imaginii postului va fi demarată la începutul lunii februarie, online şi în presa scrisă de specialitate.  Potrivit conducerii TCM postul are circa 1,5 milioane de abonaţi în România. “Practic, prin noile programe si campania de marketing, TCM incearca sa se redifineasca, sa atraga un public mai tanar, pasionat de film, pentru care Batman sau Pulp Fiction sunt pelicule clasice”, spune Malgosia Chapman. Repozitionarea TCM este strans legata de intentiile companiei de a vinde in viitor publicitate pe canalul de filme.

 

Chiar daca anul 2009 se anunta unul extrem de dificil pentru piata media, in contextul reducerii bugetelor de marketing, Malgosia Chapman este optimista si spune ca regiunea Europei Centrale şi de Est va fi mult mai putin afectata de schimbari globale fata de tarile din Europa de Vest. “Aici mai este loc de crestere, in media si in general”, explica Chapman.

 

In acest sens,  reprezentantii Turner Broadcasting spun ca isi doresc sa lanseze si pe piata romaneasca postul TNT. Postul a fost lansat anul trecut in Turcia in colaborare cu trustul media Dogan, alaturi de care Turner detine CNN Turkey. „Am vrea să-l lansăm şi pe această piaţă, căutăm oportunităţi în Europa de Est”, afirma Gordana Duspara Moriarty.

 

Turner Broadcasting System Europe se află pe piaţa TV din România din 1999, odată cu lansarea Cartoon Network şi TCM. Portofoliul companiei include brandurile TV CNN, Cartoon Network, TCM (Turner Classic Movies), Toonami şi Boomerang.