'Sunt mulţi cei care vin şi întreabă care sunt punctele principale de atracţie în România, iar când le sunt prezentate spun că într-o vacanţă de şapte zile nu le pot vizita. Mesajul nostru este că România poate fi descoperită 365 de zile din an. Sunt tot mai mulţi cei care se interesează de city-break-uri în Sibiu, Braşov, Iaşi, Bucureşti. Desigur, sunt interesaţi de Transilvania şi de tot ce este legat de legenda lui Dracula', a precizat Raluca Anghel. 

Autoritatea Naţională pentru Turism participă, în perioada 20-24 ianuarie 2016, la cea de-a 36-a ediţie a Târgul Internaţional de Turism FITUR (Feria Internacional de Turismo) ce se desfăşoară în capitala Regatului Spaniei, la Madrid. 

"România este prezentă cu un stand standard, unde sunt promovate destinaţii turistice precum Bucureşti, Timişoara, Târgu Jiu, Munţii Apuseni, mocăniţa. Desigur, Transilvania are un loc aparte în standul României, bazându-ne pe faptul că regiunea se află pe primul loc în clasamentul locurilor recomandate de celebrul ghid de călătorii Lonely Planet pentru a fi vizitate în 2016. Nu uităm Bucovina, Maramureşul, litoralul, salinele. Promovăm absolut toate pachetele turistice în standul ANT de la FITUR, în contextul în care aici se află multe agenţii de turism care vând România", a explicat Anghel. 

Actuala ediţie a FITUR înregistrează un nou record de participare, cu 9.500 de companii din 165 de ţări şi regiuni, precum şi cu aproape 60.000 de metri pătraţi de spaţiu expoziţional. 

'Cei interesaţi – şi în acest an sunt tot mai mulţi – au la dispoziţie materialele agenţiilor de turism în limba spaniolă şi engleză. ANT oferă, de asemenea, hărţi şi în limba spaniolă cu atracţiile turistice din toată România. În 2016, ANT are un stand standard. Autoritatea a făcut o licitaţie publică prin care oferea companiilor din România posibilitatea de a amenaja standul de la Madrid. Nicio companie nu s-a arătat interesată de ofertă. Asta ne-a pus în situaţia de a face un stand standard, dar este unul îmbunătăţit. Este un stand bine poziţionat, între Ungaria, Israel, Grecia, Portugalia, Slovenia. Este foarte vizibil, deoarece deasupra sa există o centură cu imagini din România, imagini care se succed continuu şi care promovează absolut toate destinaţiile turistice din România. Avem hărţi ale României în limba spaniolă, dar şi broşuri în limba engleză, deoarece FITUR este un târg majoritar B2B, numai în ultima zi publicul având acces', precizează Raluca Anghel. 

La FITUR, ANT promovează cu precădere Transilvania şi activităţile care ţin de proiectul '2016 – Anul Brâncuşi'. Co-expozanţii din stand au permanent întâlniri cu reprezentanţi ai tur-operatorilor din toate ţările pentru a prezenta oferta României.

''Reprezentanţii ANT au avut, încă din prima zi, întâlniri cu jurnalişti interesaţi de România, cu reporteri de la diverse posturi de televiziune spaniole interesaţi să le vorbim despre oferta noastră", a adăugat reprezentantul ANT. 

AGERPRES