Dumitru Lungu, Jan Lukacs şi  Ruslan Talpa, toţi în vârstă de 30 de ani, au început cu  o agenţie web. Profitul generat de acest business le-au asigurat finanţarea necesară pentru dezvoltarea Paymo. În cadrul acestei agenţii au avut nevoie, la un moment dat, de un tool de time-tracking.
Nu au găsit nimic pe piaţă care să le satisfacă nevoile, aşa că au decis să-şi dezvolte propria aplicaţie. Între timp, şi-au dat seama că posibilităţile de dezvoltare a activităţii de outsourcing pe care o desfăşurau în cadrul agenţiei erau limitate, astfel încât s-au concentrat pe dezvoltarea aplicaţiei Paymo.
Paymo este o aplicaţie de time-tracking, facturare şi management de proiect. Aplicaţia permite clienţilor/managerilor să verifice modul în care freelancerii/subcontractanţii/angajaţii îşi folosesc timpul de lucru pe proiecte, simplifică procesul de facturare şi colaborarea pe proiecte. Pe de altă parte, freelancerii îşi justifică  timpul alocat pe proiecte.
Aplicaţia au dezvoltat-o în şase luni, iar investiţia iniţială a fost de 30.000 de dolari. Au pus pe piaţa variantă platită în cursul anului 2009. Anul trecut au generat abonamente de 100.000 de dolari, iar anul asta vizează dublarea cifrei de afaceri.

Majoritatea clienţilor sunt SMBs şi freelanceri. Au clienţi din cinci continente: America de Nord, America de Sud, Europa, Asia şi Australia. Ca şi profil de companie, vorbim de agenţii web, agenţii de design sau marketing, firme de consultanţă, avocatură, arhitectură, contabilitate.

La întrebarea "De ce aţi ales să vă lansaţi într-un business propriu", răspunsul lor a fost: “Pentru că am crescut în comunism şi am realizat din adolescenţă că vrem de fim independenţi din punct de vedere financiar, să nu be bazăm pe “stat” deşi în acele vremuri şcoala şi societatea te forma în acest fel, să fii o mică rotiţă într-un sistem corupt şi birocratic. Am realizat că economia de piaţă este singurul mecanism natural de funcţionare a unei societăţi şi am vrut să contribuim la asta prin ce am putut, deşi puteam cu toţii să plecăm din ţară”.
Cei trei au primit două oferte concrete de cumpărare, una din partea unei companii din Ungaria, cealaltă din partea unei firme din Israel, însă în acest moment nu doresc să vândă. Mai mult, au participat la o sesiune de pitching organizată de Incubatorul de Afaceri din Timişoara în parteneriat cu City Business Development Centre Timişoara unde au iniţiat o discuţie cu un om de afaceri din Timişoara, potenţial investitor, care îi ajută pe partea de mentoring.

Te-ar putea interesa și: