Metro, un conglomerat cu 2.000 de magazine în 29 de ţări, a demarat de mai mulţi ani un vast proces de restructurare, care a inclus printre altele vânzarea magazinelor Kaufhof, pentru a se concentra pe activităţile cash-and-carry, şi distribuţia de produse electronice de larg consum. Strategia implementată de Olaf Koch, directorul general al Metro din 2012, nu a reuşit să majoreze preţul acţiunilor companiei, care sunt în scădere din aprilie, în urma reducerii estimării de profit din cauza performanţei slabe a operaţiunilor din Rusia.

Şi în trecut Metro a încercat să vândă Real dar nu a reuşit să găsească un cumpărător pentru această divizie, care înregistrează pierderi.vPiaţa germană este dominată de lanţurile de magazine Aldi şi Lidl, după ce gigantul american Walmart s-a retras din această ţară în 2006. Walmart a înregistrat o pierdere de un miliard de dolari când şi-a vândut magazinele către Metro, care le-a rebrenduit sub numele Real. Unii analişti au speculat că Amazon ar putea fi interesat de reţelele de retail din Germania – a doua mare piaţă a sa după SUA. Anul trecut, Amazon a achiziţionat magazinele Whole Foods, care vând alimente organice, pentru 13,7 miliarde de dolari.

Real, care are 282 de magazine şi 34.000 de angajaţi, a încercat în ultimii ani să-şi extindă operaţiunile online, comenzile reprezentând 2% din vânzări. Luna trecută, Metro a anunţat că măsurile de stabilizare a afacerii din Rusia încep să dea roade, după ce a înregistrat un declin al câştigurilor în trimestrul doi din 2018.

Metro a efectuat o revizuire generală a activităţii din Rusia şi a anunţat discounturi pentru a atrage mai mulţi traderi independenţi şi proprietari de restaurante. Retailerul german a informat că declinul vânzărilor a încetinit semnificativ pe piaţa rusă, unde Metro operează aproximativ 90 din cele 760 de magazine Cash & Carry.

Totuşi, la subsidiara din Rusia profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) a scăzut la 58 de milioane de euro în trimestrul doi din 2018, de la 71 de milioane de euro în perioada similară din 2017. La nivelul grupului, profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) a scăzut la 133 de milioane de euro în trimestrul doi din 2018, de la 215 de milioane de euro în perioada similară din 2017, dar în linie cu estimările analiştilor. Vânzările trimestriale ale lanţului de hipermarketuri Real au scăzut cu 7,2%, în timp ce pierderile operaţionale s-au extins la 44 de milioane de euro, în contextul în care sindicatul Verdi se opune noului contract de muncă prin care retailerul vrea să-şi scadă costurile cu personalul.

Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de unităţi în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe. Agerpres