Oficialiii Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT) „avertizează Guvernul Romaniei asupra faptului ca «zvonurile» lansate in mass-media pe subiectul revenirii la tarife nesimtite ale politelor RCA incepand cu data de 1 mai, pe fondul expirarii termenului de 6 luni de plafonare a tarifelor, nu trebuie sa se transforme in realitate”. Cu aceste cuvinte începe un comunicat FORT care are pretenția de a avertiza Guvernul asupra efectelor unei eventuale creșteri a tarifelor pentru polițele RCA. Din nefericire, FORT nu menționează de ce informațiile furnizate presei de Vioerl Vasile sunt doar „zvonuri” și nici cum este posibil ca o asociație patronală să amenințe cu proteste atunci când mecanismeleunei piețe concurențiale nu le convin.

Ceea ce FORT consideră zvonuri, nu sunt – pentru orice om cu o minimă cultură economică – decât realități, iar modul în care au fost acestea prezentate de PRBAR  este cât se poate de profesionist. Ieri, Viorel Vasile declara că piaţa asigurărilor din România a fost dominată în 2016 de criza asigurărilor auto obligatorii declanşată de transportatori din cauza creşterii exponenţiale a tarifelor, criză care a dus la emiterea unei Ordonanţe de Guvern care prevedea plafonarea preţurilor RCA pe o perioadă de şase luni. Noile tarife au intrat în vigoare începând cu data de 18 noiembrie 2016.  Preţurile asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) ar putea reveni însă, după luna mai 2017, la nivelurile ridicate anterioare introducerii plafonării.

„Cred că preţurile se vor aşeza exact cum erau înainte de plafonare. Asigurătorii nu au niciun motiv să nu crească preţurile, care să ajungă acolo unde erau înainte. Singurul mod în care se poate regla piaţa RCA îl reprezintă concurenţa şi apariţia unor noi jucători”, a declarat preşedintele PRBAR.

Părând să nu conștientizeze că nimic din piața RCA nu s-a modificat din toamna lui 2016 până acum, oficialii FORT susțin doar că „patronatele din transporturi au facut demersuri in ultima perioada atat la nivelul Parlamentului cat si la nivelul Guvernului pentru ca pana la data de 1 mai, aspectele legislative ce tin de asigurarea obligatorie auto, sa fie urgent reglementate, introducand la baza calculelor RCA tariful de referinta ca principiu de baza, insa pana la acest moment se pare ca nu exista interes pentru rezolvarea acestei probleme ce risca sa puna din nou pe butuci industria transporturilor, creand probleme atat persoanelor fizice cat si bugetului de stat”.

Confomr FORT, „în nenumarate randuri a fost solicitata capitalizarea EximAsig pentru a putea intra pe piata RCA, echilibrand astfel balanta in fata multinationalelor hulpave care au jecmanit capitalul autohton timp de 18 luni, pana la momentul plafonarii tarifelor.

Orice revenire la situatia dramatica din 2016 cauzata de «jaful» asiguratorilor va genera din nou proteste in toata tara si tocmai de aceea implicarea Parlamentului si a Guvernului atat pentru prelungirea termenului aferent plafonarii cat si pentru aparitia noii legi RCA este imperios necesara si are caracter de prioritate in interesul economic general al Romaniei”.

Citește și:

Euroins şi City Insurance dețin 70% din piața RCA în 2017. Dallbogg, Leaseplan Insurance, Grawe şi Ergo sunt așteptați să intre pe piață

Din mai, prețurile RCA vor reveni la nivelul ridicat de dinainte de plafonare