In comparaţie, Volkswagen a raportat vânzări globale de 7,4 milioane de unităţi în perioada menţionată, cu puţin peste cele 7,37 milioane de vehicule vândute de General Motors, relatează New York Times.
 
Producţia de automobile a Toyota a crescut în primele nouă luni cu 2,7%, la 7,734 milioane de unităţi.
 
Compania japoneză se menţine pe creştere, în ciuda cererii scăzute pe piaţa locală, afectată de majorarea taxei pe valoarea adăugată. Toyota estimează vânzări totale de 10,2 milioane de vehicule în acest an, o cifră record pentru industria auto mondială. Anul trecut, Toyota a raportat vânzări totale de 9,98 milioane de vehicule.
 
Cu toate acestea, competiţia la vârful clasamentului mondial este acerbă.
 
Producătorul american General Motors, care a fost devansat de Volkswagen la finele primului semestru şi a coborât pe poziţia a treia la nivel mondial, nu a reuşit să revină pe locul al doilea după primele nouă luni, deşi a înregistrat cele mai bune rezultate trimestriale din 1980, susţinute de vânzări în urcare în China şi America de Nord.
 
GM a fost liderul pieţei auto mondiale timp de peste şaptezeci de ani înainte să fie întrecut de Toyota în 2008. Compania americană a revenit pe prima poziţie pentru un an în 2011, când producţia Toyota a fost afectată de cutremure şi tsunami. În 2012, producătorul japonez a recucerit titlul de lider, pe care l-a păstrat până în prezent.
 
La fel ca Toyota, Volkswagen anticipează vânzări totale de circa 10 milioane de vehicule anul acesta. GM nu a oferit estimări privind producţia totală de automobile.