Decizia ANPC se referă la mesajele pe care Vodafone le-a trimis abonaților prin care îi informează că va majora abonamentele, din cauza taxelor suplimentare pe care va trebui să le plătească:

„În contextul creşterii majorităţii costurilor legate de operaţiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii, începând cu 6 mai 2019 preţul pachetului de servicii aferent acestui număr creşte cu 0,92 eur TVA inclus” era mesajul pe care l-au primit clienții Vodafone.

ANPC a aplicat pentru aceeași faptă o amendă de 70.000 de lei operatorului de telefonie Vodafone. „Măsura, prevăzută la art. 13 alin. 1) lit. a) din Legea nr. 363/2007, este una complementară la amenda de 70.000 de lei dispusă după control, conform art. 17, alin. 1 litera c) din legea 363/2007 modificată.”

Reprezentanții ANPC transmit că „operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenței profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziție de forță dominantă și psihologică.”

De asemenea, și alți trei operatori de telefonie sau de internet au decis să mărească prețurile pentru abonații săi: Telekom, RCS&RDS și UPC România, fără a-și explica decizia, scrie Sibiu100.com.