Echivalentul în lei a circa 21.700 de euro – atât a plătit un client (“din top 10 al Top 300 Capital, ediția 2010, conform lui Leo Popescu, directorul de vânzări al Miele Appliances România), pentru combina frigorifică incorporată MasterCool, cu care și-a dodat casa proaspăt renovată.

Pe locul doi în topul de produse vândute de nemți, în funcție de preț, e un cuptor electric care a costat 27.900 de lei (puțin peste 6.500 de euro). Cumpărătorul – top manager român într-o multinațională -, și-a amenajat, de altfel, toată bucătăria cu mobilier de la Miele și electrocasnice din linia Fire&Ice – gama de lux a producătorului german. Mai departe, o hotă în valoare de 23.500 de lei (aproape 5.500 de euro) ocupă poziția a treia în topul celor mai scumpe electrocasnice vâdute și a ajuns într-o casă de vacanță din Mamaia.

Pe ultimele două poziții sunt două cuptoare cu aburi, în valoare de 14.875 de lei (puțin sub 3.500 euro), respectiv 11.850 de lei (circa 2.750 de euro); în cazul proprietarului ultimului cuptor, toate electrocasnicele din locuință au fost cuplate la sistemul de automatizare al casei prin intermediul platformei Miele@Home, care permite controlul lor de la distanță.

Și dacă ne gândim la ce prețuri a vândut Miele până acum în țară – ca să vă faceți o idee, prețurile sunt de 50 până la 100 de ori mai scumpe decât cele obișnuite-, rezultă că românii bogați sunt foarte dornici de electrocasnice scumpe. “Aproximativ 40% din cei prezenți în Top 300 sunt clienți direcți Miele. Procentul nu include și achizițiile pe diverse firme care aparțin celor din Top”, confirmă Leo Popescu.

Un detaliu important: Miele deține practic monopolul distribuției de electrocasnice premium, dacă ținem cont că principala marcă rivală la nivel internațional – în opinia celor de la Miele –, Gaggenau, din portofoliul conaționalilor de la Bosch&Siemens, lipsește de pe piața locală.

Producătorul german Miele, cu afaceri globale de peste 2,8 miliarde de euro, a intrat pe piața locală în 2007, când și‑a deschis primul showroom – mai mult pentru imagine, decât pentru vânzări –, în Otopeni. În afară de showroomul din București, produsele Miele se vând, acum, prin două magazine monobrand, la Brașov și Arad, deschise în franciză, plus alte 40 de multibranduri de profil din țară, printre care Domo și Media Galaxy. Bilanțul subsidiarei locale a Miele, cu afaceri de 1,8 mil. euro în 2010, arată o creștere a vânzărilor de 45% în prima jumătate a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

România nu e doar o piață de desfacere pentru Miele. Când a ajuns să nu mai facă față comenzilor din cele opt fabrici pe care le are numai în Germania, producătorul a deschis în urmă cu un an, la Brașov, o fabrică unde produce plăci electronice şi unităţi electronice de control pentru toată aparatura Miele, o investiție greenfield de 24 de milioane de euro. Cu o cifră de afaceri de aproximativ 17 mil. euro în 2010, de cinci ori mai mare decât în anul anterior,

Miele Tehnica este, acum, a doua ca importanţă pentru grup, după cea din Guetersloh, Germania.