Rezultatele financiare pentru T3 2016 raportate de Telekom Romania Communications au fost marcate de o creștere a veniturilor și a EBITDA, precum și de evoluția constantă a ofertelor convergente fix-mobil, TV și wholesale. Veniturile au fost de 149,1 milioane euro, cu 3,9% mai mari decât în T3 2015, iar pentru primele nouă luni ale anului, acestea au ajuns la 435,7 milioane euro, mai mici cu 1,6% față de aceeași perioadă a anului 2015.  

Pro Forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) pentru T3 2016 a fost de 29,5 milioane euro față de 23,9 milioane euro în T3 2015, mai mare cu 23,4%, în principal datorită controlului strict al costurilor indirecte, al evoluției segmentului wholesale și a proiectului Ro-NET, în timp ce pentru perioada aferentă primelor nouă luni a fost mai mică cu 21,3%, ajungând la 65,2 milioane euro versus 82,8 milioane euro de la un an la altul. Costurile operaționale, excluzând deprecierea, amortizarea, cheltuielile legate de programele de pensionare voluntară şi costurile de restructurare, au rămas la nivelul celor din T3 2015, în ciuda unor costuri de interconectare mai mari. 

Telekom Romania Communications a înregistrat 338.232 de clienți pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 92% mai mulți față de T3 2015. 

Creșterea cu 2,1% a bazei de clienți de servicii TV este în linie cu cele raportate în trimestrele anterioare. Numărul abonaților TV a ajuns la 1,46 milioane la finalul lui septembrie 2016, cu venituri aferente mai mari cu 5% față de T3 2015. Tehnologia TV din portofoliul Telekom cu cea mai mare rată de creștere a fost IPTV. În ceea ce privește FTTx, acoperirea cu fibră optică a crescut la aproape două milioane de gospodării, de la 1,7 milioane la finalul T2 2016. Clienții care optează pentru această tehnologie beneficiază de viteze de până la 1 Gbps pentru Internet și de servicii de televiziune interactivă (IPTV).
Numărul abonaților de Internet broadband (atât de pe segmentul fix, cât și de pe cel mobil) a rămas relativ stabil în T3 2016 versus T2 2016, atingând 1,188 milioane față de 1,194 milioane. Veniturile generate de serviciul de Internet pentru T3 2016 au scăzut uşor (-1%) comparativ cu perioada similară a anului 2015. Utilizatorii de voce (fixă și mobilă) au fost 2,165 milioane. În ciuda evoluției veniturilor din servicii mobile, veniturile din voce fixă s-au redus cu 13% în T3 2016.

Veniturile segmentului wholesale al Telekom Romania Communications au crescut cu 18,6% în T3 2016, ajungând la 31,3 milioane euro față de aceeași perioadă a anului 2015, în timp ce pentru primele nouă luni creșterea a fost de 8,9%, la 85,4 milioane euro.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a rămas la același nivel în T3 2016 față de perioada similară a anului trecut, respectiv la 4,814 milioane.

Telekom Romania Mobile Communications

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 112,1 milioane euro în T3 2016, în creştere cu 2,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 3,5%, la 77,3 milioane de euro, în T3 2016. 

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut în T3 2016 cu 3,4%, la 5,5 milioane, dintre care 29% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (postpaid). 

Segmentul business postpaid a crescut cu 2,4% faţă de T3 2015 datorită ofertelor dedicate ale companiei, cât și sinergiilor create în urma procesului de rebranding, împreună cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom.

ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o creştere de 0,3% în T3 2016, faţă de T3 2015. 

Marja mai mică pe segmentul serviciilor prepaid, ca urmare a competiţiei intense pe piaţa serviciilor de telecomunicaţii, împreună cu costurile aferente extinderii bazei de clienţi business ai companiei, au dus la o scădere de 2,0% a EBITDA față de T3 2015.

Împreună cu operațiunile fixe, Telekom Romania Mobile ia măsuri pentru a-şi îmbunătăți performanța, inclusiv prin capabilități 4G extinse, iniţiative de realocare a forţei de vânzări și eficientizare a costurilor. 

Pe segmentul postpaid B2C, Telekom Romania Mobile Communications a continuat să fie operatorul cu cel mai simplu şi transparent portofoliu de produse cu preţuri între 8,95 și 49,95 euro, care se adresează diverselor nevoi de comunicare.

Pe segmentul de cartele preplătite, utilizatorii de date au adoptat foarte rapid oferta GigaWeekend lansată în 2015, cu bonus de 1GB trafic de date, care poate fi solicitat de către clienții cu opțiuni active, în fiecare weekend. Bonusul GigaWeekend s-a bucurat de o rată de răscumpărare de 72% și, ca urmare, Telekom Romania Mobile a lansat oferta prepaid de vară GigaWeek – 1 GB bonus trafic de date pe săptămână.