Mercitalia Fast este primul serviciu de transport feroviar de mare viteza din lume folosit pentru transportul marfurilor. Astfel, a inceput o noua era pentru activitatea de transport de marfa a Grupului FS Italiane, conform clubferoviar.ro.
Marfurile vor calatori la bordul unui tren de mare viteza care are o capacitate de incarcare echivalenta cu 17 camioane. Utilizarea containerelor va facilita operatiunile de incarcare si descarcare si le va face mai eficiente si mai sigure.
„Odata cu lansarea noului serviciu Mercitalia, transportul marfurilor intra in mileniul al treilea. Facem, astfel, primul pas intr-un proiect amplu care are ca scop definirea transportului de marfa de mare viteza italian ca model de transport de ultima generatie in context european”, a declarat ministrul Luigi Di Maio.
Incepand cu 7 noiembrie, noul serviciu de marfa, administrat de Polo Mercitalia, va conecta Terminalul Mercitalia din Maddaloni-Marcianise (Caserta), o poarta logistica catre sudul Italiei, de Interportul Bologna, unul dintre cele mai importante hub-uri logistice din nordul Italiei, folosind reteaua italiana de mare capacitate/mare viteza in fiecare zi, in 3 ore si 30 de minute. Pe viitor, compania planuieste sa extinda serviciile Mercitalia Fast catre alte terminale din principalele orase italiane deservite de reteaua de mare viteza.
„Mercitalia Fast va fi primul serviciu de transport de marfa care utilizeaza reteaua feroviara nationala de Mare Viteza/Mare Capacitate. Obiectivul nostru este sa oferim servicii personalizate acelor clienti care doresc sa livreze marfuri rapid, eficient si la timp, aceste solicitari fiind in crestere ca urmare a actualului boom al comertului online. In prezent, suntem singurul operator capabil sa ofere un astfel de serviciu inovator”, a declarat Marco Gosso, CEO Mercitalia.
Acest prim serviciu Mercitalia Fast va reduce traficul pe principala autostrada italiana (Autostrada A1) cu aprox. 9.000 de camioane anual, reducand astfel si emisiile de dioxid de carbon cu 80% comparativ cu transportul rutier.