Capital.ro informa ieri că pentru cei 8,7 km de autostradă, o porţiune din tronsonul Gilău-Nădăşelu, au fost depuse 13 oferte, iar pentru tronsonul 2 din Timişoara –Lugoj, cu o lungime de 25,62 km, s-au arătat interesate şi au depus documentaţia 10 asocieri şi firme, conform datelor comunicate de directorul Companiei de Drumuri, Mircea Pop.

Astăzi, reprezentanţii Companie Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) deschid ofertele pentru tronsoanele 2, 3 şi 4 din autostrada Lugoj-Deva. Cele trei tronsoane au o lungime totală de aproape 72 de kilometri, valoarea estimată a contractelor fiind de 3,13 miliarde de euro.

Pentru loturile 2 şi 3, deschiderea ofertelor este prevăzută astăzi, începând cu ora 14:00, iar la lotul 4, deschiderea ofertelor a avut loc la ora 10:00.

CNADNR a anunţat abia în această dimineaţă firmele care au depus oferte pentru tronsonul 2 din Timişoara-Lugoj şi pentru cei 8,7 km din Autostrada Transilvania.  Lista cu ofertele depuse poate fi găsită aici.

Marea surpriză constă în faptul că unul dintre regii asfaltului nu a  participat la nicio licitaţie. Este vorba de Nelu Iordac he, proprietarul firmei de construcţii Romstrade şi al operatorului aerian low-cost Blue Air. Până la difuzarea acestei ştiri omul de afaceri nu a putut fi contactat. Una din variantele pentru care Romstrade nu a participat la cele două licitaţii o reprezintă faptul că la data de 30 iunie 2012, Romstrade apare pe lista firmelor cu obligaţii restante către bugetul de stat, conform datelor afişate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).

Romstrade este una dintre cele mai mari firme de construcţii de autostrăzi din România, compania câştigând anul trecut licitaţia pentru tronsonul de autostradă Nădlac-Arad.

Capital.ro informa luna trecută, pe baza datelor financiare raportate Ministerului Finanţelor Publice, cum i-a scăzut afacerea omului de afaceri Nelu Iordache. Articolul poate fi citit aici.

Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de apropae 39 kilometri. Primul va fi executat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea trebuie proiectat şi executat de compania germană Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Finanţarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.

În urmă cu o lună, premierul Victor Ponta preciza că pentru un tronson din Nădlac-Arad, mai exact pentru cel construit de asocierea condusă de Romstrade, Comisia Europeană a întrerupt plăţile.

Despre Nelu Iordache, EVZ şi Capital.ro arăta în luna iulie că şi-a pus omul de încredere în funcţia de director general al CNADNR. În urma dezvăluirilor EVZ şi Capital, ministrul Transporturilor l-a demis din funcţie de Mihail Başulescu.

Rămâneţi pe capital.ro pentru a afla cine a depus oferte pentru loturile 2,3 şi 4 din tronsonul de autostradă Lugoj-Deva.