Comisia Europeană a aprobat finanţezarea totală din fonduri europene a investiţiilor în infrastructura de transport şi nu în proporţie de 85 la sută, ca până acum, potrivit Radio România Actualități.

Excepția se aplică pe o durată limitată

Această excepție este pe durată limitată, între iulie 2020 – iunie 2021, după care România va contribui din nou cu 15% de la bugetul de stat pentru finanțarea proiectelor pe care le aprobă Comisia Europeană.

De asemenea, pentru anumite investiții, și mai ales cele în infrastructură, autoritățile locale prin unitățile administrativ teritoriale sau asociațiile de dezvoltare intracomunitară, ca de exemplu cea de pe Valea Prahovei, vor preluat de la Ministerul Transporturilor anumite proiecte, bază legală pentru această descentralizare fiind Ordonanța de Urgență a Guvernului 101 de anul acesta.

Se reduce altfel riscul dezangajării, adică posibilitatea de a pierde bani europeni pentru nefinalizarea la timp a lucrărilor, suma estimată doar pentru POIM, Programul Operațional Infrastructură Mare, fiind de 778 de milioane de euro. Cele mai mari investiții în derulare cu fonduri europene care vor beneficia de această derogare temporară în privința cofinanţării sunt: realizarea Autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti, Autostrada A0, centura București, și modernizarea liniei de cale ferată Brașov-Curtici pe cea mai importantă agistrală din țară, de altfel și singura pe care se lucrează cu bani europeni.

Garanţie românească pentru împrumuturi în valoare de 62 de milioane de euro

Conform unui anunț al Executivului comunitar, Comisia Europeană a aprobat o garanţie românească pentru împrumuturi în valoare de 62 de milioane de euro, menită să despăgubească Blue Air pentru daunele suferite ca urmare a pandemiei de coronavirus.

„Comisia Europeană a aprobat, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat, o garanţie românească pentru împrumuturi, în valoare maximă de aproximativ 62 de milioane de euro (aproximativ 301 milioane de lei), în favoarea companiei aeriene Blue Air.

Prin această măsură se urmăreşte despăgubirea companiei aeriene pentru daunele suferite ca urmare a pandemiei de COVID-19, precum şi acordarea de sprijin urgent sub formă de lichidităţi în favoarea companiei. Măsura a fost aprobată parţial în temeiul articolului 107 alineatul (2) litera (b) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE) şi parţial în temeiul Orientărilor din 2014 ale Comisiei privind ajutoarele de stat pentru salvare şi restructurare”, transmite Executivul comunitar.