Nu mai puțin de 81% dintre cei 200 de șefi de companii auto care au fost chestionați de KPMG consideră că nemții de la Volkswagen sunt cel mai bine poziționați pentru a își majora cota de piață în următorii cinci ani. De asemenea, 70% dintre cei care au participat la studiu sunt de părere că BMW și chinezii de la BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co Ltd) au a doua șansă din acest punct de vedere, în timp ce Toyota a primit 68% dintre voturi.
Este interesant de observat că nu mai puțin de 11 dintre primele 15 companii clasate în vârful ierarhiei privind șansele de a își majora cota de piață sunt din Asia, majoritatea din China. După Volkswagen, BMW, BAIC și Toyota se află poziționate, în ordine, Hyundai/KIA, SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), FAW, Geely, Nissan, Tata, Dongfeng, Changan și Chery, în timp ce Ford și General Motors se află abia pe pozițiile 15 și 16.
Studiul „Global Automotive Executive Survey 2013” a fost realizat de KPMG cu ajutorul a 200 de directori executivi ai unor companii producătoare de mașini și componente, dealeri auto, asigurători, finanțatori și firme de închirieri auto din întreaga lume. Cei mai mulți repondenți, 39%, au fost din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, 37% din zona Asia-Pacific și 24% din America.