"Domnă ministru, sunteţi pusă în faţa rezolvării unei ecuaţii imposibile. Dacă v-aţi propus să mulţumiţi pe toată lumea, nu veţi reuşi. Când e vorba despre o taxă pur fiscală, tehnică, socială şi politică, este imposibil să-i mulţumiţi pe toţi. Puteţi găsi, însă, un just echilibru ţinând cont de câţiva factori. Prin ceea ce aţi propus acum aveţi şanse să respectaţi declaraţiile politice. Aveţi de făcut promovarea unui program Rabla. Vă dau scris că, pe ceea ce aţi făcut acum, anul viitor numărul maşinilor second-hand va ajunge la 350.000. Ce facem cu ţara asta? În acelaşi timp, vom ajunge la pierderea pieţei interne la vehicule noi. Vă spun că în Maroc există o fabrică de vis, salariile sunt cu 60% mai mici decât cele de aici. Dacă pierdem piaţa vehiculelor noi, daţi-mi voie să-mi exprim speranţa la viitorul vânzărilor din România. Să nu uităm că 18% din exportul general al României este reprezentat de vânzările Dacia. Cred că puteţi îmbunătăţi această propunere", a subliniat Stroe.

Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice /MMSC/ supune, în prezent, dezbaterii publice, prin intermediul propriei pagini de internet, o primă variantă a proiectului de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Potrivit documentului, varianta actuală a taxei de primă înmatriculare ar urma să fie denumită ‘Timbrul de mediu’, iar modalitatea de calcul este simţitor simplificată.

Practic, în calcul taxei se va ţine cont numai de emisiile de CO2 ale autovehiculului, valoare ce va fi înmulţită cu valoarea în euro a fiecărui gram şi cu cota de reducere a timbrului exprimată în funcţie de vechime. Vechimea autovehiculului se calculează în funcţie de data primei înmatriculări a acestuia, se precizează la articolul 6, alineatul 5 al Ordonanţei de modificare.

Formula de calcul pentru timbrul de mediu se aplică numai în cazul autovehiculelor încadrate pe segmentul M1 (dotate cu cel mult opt locuri, fără scaunul şoferului), cărora le corespund norma de poluare Euro 3, Euro 4 şi Euro 5.

Dezbaterea publică iniţiată de către MMSC a draftului de proiect de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, eventualele propuneri/opinii/sugestii pot fi transmise în termen de cinci de zile lucrătoare de la data publicării (23 ianuarie 2013), respectiv până în 30 ianuarie 2013, pe adresa MMSC, Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).

Forma iniţială a taxei auto, suspendată până la 31 decembrie 2012, a reintrat în vigoare de la 1 ianuarie, aceasta fiind redusă cu 25% pentru autovehiculele cu motor Diesel prevăzute din construcţie cu filtru de particule.

Contribuabilii care, de la 1 iulie 2008, au plătit o taxă mai mare decât cea rezultată din aplicarea legii în vigoare pot solicita restituirea sumelor reprezentând diferenţa de taxă plătită.
Sursa: Agerpres