Nicuşor Dan, candidat la Primăria Capitalei, a prezentat, joi, un sistem cu 15 mari parcări la intrarea în Capitală, care, în opinia sa, va reduce traficul rutier, va oferi o soluţie de transport rapidă celor care locuiesc în afară, dar lucrează în Bucureşti, va reduce poluarea şi va genera dezvoltare economică.

„Sistemul acesta are mai multe avantaje mari. În primul rând, descongestionează traficul, în special pe principalele intrări din Bucureşti. Ştim cu toţii cât e de aglomerat. De exemplu: Iuliu Maniu – dimineaţa la intrare şi seara la ieşire. Deşi, aparent, aceste parcări sunt în afara oraşului, ele au un impact important pentru bucureşteni, pentru că mare parte din traficul pe care ei îl suportă vine de la oameni care locuiesc în afara Capitalei şi lucrează în Bucureşti. Un alt avantaj este că oferă acestor oameni care locuiesc în afara Bucureştiului şi vin să lucreze aici o soluţie de transport mai rapidă. Un alt avantaj important este acela că reduce poluarea, pentru că luăm azi nişte oameni care merg cu maşina personală şi îi direcţionăm către transportul public, care în viitorul apropiat o să fie cât mai mult electric. Şi, nu în ultimul rând, sistemul de mari parcări, împreună cu metroul de suprafaţă, generează dezvoltare. Pentru că conectăm zona periferică a oraşului şi în felul acesta generăm oportunităţi de dezvoltare, deci locuri de muncă”, a precizat Nicuşor Dan la o conferinţă de presă pe această temă.

Parcările vor fi finanţate din bani europeni. Soluţia a avut mare succes în oraşele din Vest încă de acum 30-40 de ani

El a adăugat că parcările vor fi amplasate la marile intrări în oraş, vor avea între 500 şi 2.000 de locuri, în funcţie de importanţa arterei care intră în oraş, şi va fi asigurată pază.

„Vor fi finanţate din bani europeni. Ele ar fi putut fi finanţate şi până acum, din aceşti bani europeni, din 2010, numai că Primăria Capitalei a fugit de bani europeni, dovadă a incompetenţei de care a dat dovadă în ultimii zece ani. Putem să le realizăm într-un mandat, dar mai important, încă de la finalul primului mandat, ele pot fi amenajate ca parcări la sol. Trebuie pur şi simplu luate aceste terenuri şi amenajate ca parcare la sol”, a explicat Nicuşor Dan.

Potrivit lui, această soluţie a fost implementată de marile oraşe occidentale „cu mult succes” încă de acum 30-40 de ani, scrie Agerpres.

„Succesul ei depinde de conexiunea cu transportul public – conexiunea cu transportul de suprafaţă şi extinderea necesară a transportului public şi de suprafaţă şi a metroului, care e necesară pentru conectarea cu aceste parcări de suprafaţă”, a spus Nicuşor Dan.

Parcările vor fi amplasate în următoarele puncte: Străuleşti, făcută deja; Pantelimon – în curs de execuţie; prelungirea Ghencea – Domneşti – în fază de proiect; la ieşirea din Pantelimon, podul peste Centura Capitalei – proiectată deja; următoarele două – spre ieşirea spre autostrada spre Constanţa; ieşirea către Olteniţa; Jilava – drumul către Giurgiu; Bragadiru; bd.Preciziei; Chitila – ieşirea către Târgovişte; zona complexului comercial din Băneasa, pe DN1; la ieşirea din Colentina, către Urziceni; în cadrul Aeroportului Otopeni.