“Informatiile privind o eventuală vânzare sunt complet nefondate. Ne concentram atenţia pe consolidarea businessului deja existent, dar nu luăm în calcul vânzarea companiei”, e replica lui Philippe Lejeune, directorul general al cora România, la informaţiile apărute în presa de astăzi despre faptul că retailerul franco-belgian a frânat expansiunea în România,

În ce măsură au fost afectate afacerile Cora de contextul economic general? “România este o piaţă diferită faţă de pieţele din Occident, o piata extrem de dinamică”, explica, într-un interviu anterior pentru Capital, Ana Maria Florea-Harrison, managerul de comunicare al cora România.

 “Dacă în Occident existau dinainte de criză lanţuri de magazine pentru tot felul de nevoi şi loc de dezvoltare nu mai era decât prin achiziţionarea unui competitor – adăuga ea -, în România, pe timp de criză a continuat extinderea jucătorilor”. Cu alte cuvinte, rezumă, Florea-Harrison “criza a produs nişte efecte în consumul general care a scăzut, însă, în acelaşi timp, au apărut din ce în ce mai multe magazine care intră în competiţie cu magazinele noastre. Este un lucru absolut firesc… importantă acum este diferenţierea şi nu simpla prezenţă pe o piaţă (…) menţinerea rezultatelor este o ţintă realistă.”.

Comportamentul consumatorului s-a modificat și el, s-au observat două tendințe: orientarea către produse mai ieftine – mărcile proprii au ajuns să reprezinte circa 12% din vânyările cora -, dar şi orientarea unei părți a consumatorilor către produse premium. “Consumatorul este foarte bine informat, ştie ce caută. Îl atrag promoţiile, însă s-a dezvoltat o categorie de consumatori tot mai clară care preferă calitate, cumpără BIO sau Eco şi nu neapărat, după ce promoţie e în magazin”, explică Ana Maria Florea-Harrison.

Retailerul franco-belgian, controlat de grupul Louis Delhaize, va deschide, în 2014, cel de-al cincilea hipermarket din Bucureşti (în Victoria City). “Era prevăzut şi Braşovul, dar s-a schimbat puţin strategia şi vom dezvolta proiectul împreună cu un partener”, potrivit managerului de comunicare al cora România. Concret, retailerul caută să încheie un parteneriat cu un dezvoltator de centre comerciale care să se ocupe de construcţia unui mall la Braşov, pe terenul pe care reţeaua de hipermarketuri îl deţine în centrul oraşului. Astfel, Cora ar urma să dezvolte hipermarketul din acest complex comercial, iar conceptul mallului va fi analizat alături de un asociat.

Reteaua de hipermarketuri cora a încheiat 2013 cu vânzări de aproximativ 406 mil. euro, mai mari cu 13,5% comparativ cu 2012, în contextul deschiderii a încă două magazine (în iulie şi în octombrie).

cora România operează 12 hipermarketuri, atât în centre comerciale proprii, cât şi în spaţii închiriate, dintre care patru în Bucureşti (Alexandriei, Pantelimon, Lujerului şi Sun Plaza) şi opt în provincie, la Ploieşti, Cluj Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta Turnu Severin, Constanţa şi Bacău.

Louis Delhaize este prezent în România încă din 2003 şi, în prezent, operează 12 hipermarket-uri cora și o rețea de 314 supermarketuri (Mega Image – 169, Shop&Go – 144 şi AB Cool Food -1).