O practică întâlnită deja în anumite ţări europene

Specialiștii europeni sunt de părere că ideea unui permis de conducere cu o perioadă de adaptare la condițiile din trafic ar putea reduce numărul accidentelor provocate de cei începători. Și mulți șoferi sunt de acord cu asta.

,,Cred că este o idee relativ bună, știu că multe țări din Uniunea Europeană fac asta deja. Probabil, ce s-a gândit în spate este ca în acel an, persoanele cu experiență care stau în dreapta să poată să-l ajute mai mult decât poate ajuta instructorul în perioada de școală”, adaugă cineva.

Inițiativa este apreciată de foarte mulți dintre șoferi

,,Eu am de la 16 ani, dar de moto, cum era A1, și mi se pare o inițiativă foarte bună. Pentru că se învață când au reflexe foarte bune, sunt dispuși să învețe, creierul lor e mai dispus, dacă le place, să învețe mai bine, nu mecanic, așa cum merge toată lumea”, spune o altă persoană.

Sunt și păreri împotriva acestei inițiative: ,,Până la urmă… ești însoțit, dar și pedala de accelerație și volanul, frâna sunt tot la tine”, scrie Digi24.

Avem de două ori mai multe victime din accidente rutiere decât media europeană, iar cele mai grave au fost provocate de tineri cu vârste cuprinse între 18-29 ani

Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor Rutiere este de părere că este foarte benefică acestă inițiativă deoarece prin intermediul ei tinerii își formează o percepție corectă.

,,Sigur, dacă un tânăr posesor de permis de conducere își formează o percepție corectă cu privire la actul de conducere, la situațiile de risc în trafic, fiind ajutat de un adult în trafic, fără doar și poate putem vorbi despre o posibilă scădere a numărului de accidente grave, în care sunt implicați tinerii.

Pe de o parte nu au experiență și nu i-a ajutat nimeni, cu excepția formării în școlile de șoferi. Pe de altă parte, apare acel teribilism al tinerilor, care ar putea fi temperat prin creșterea responsabilității, prin apariția acestui adult care ar trebui să stea lângă viitorul șofer. Totuși, unii directori de școli de șoferi spun că nu vârsta este neapărat relevantă”, afirmă Cătălin Codescu.

Marius Teodorescu, director școală de șoferi: ,,Își ia permis la categoria B1, la 16 ani, pentru că are acest drept. Conduce de la 16 la 17 în mașină singur, la 17 ani obține încă o categorie pentru o mașină puțin mai mare, dar nu mai poate conduce singur. Poate ar fi fost mai ok să spună: Dacă ai permis de conducere categoria B, poți să conduci la 17 ani, că oricum copiii la 17 ani gândeau mai mult decât noi, dar până la vârsta de 21 de ani nu poți conduce o mașină care să aibă o capacitate cilindrică mai mare de…

Asta ar putea fi o situație mai bună pentru a reduce numărul de accidente pe străzi”, a încheiat acesta.