Tronsonul de autostradă Râşnov-Cristian, aflat într-un progres fizic de peste 50%, ar putea fi terminat la sfârşitul acestui an, dacă antreprenorul îşi menţine mobilizarea, a declarat, miercuri seara, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

„Săptămâna trecută m-am deplasat pe şantierul autostrăzii Râşnov-Cristian. Acolo avem 6,3 kilometri de autostradă şi 3,9 kilometri de drum la patru benzi, care se află într-un progres fizic de peste 50%, cu mobilizare exemplară a antreprenorului.

Acolo erau peste 200 de muncitori pe şantier, cu peste 100 de utilaje. El are ca termen de finalizare 2021. Dar, dacă îşi menţine această mobilizare pe care eu am văzut-o săptămâna trecută, poate finaliza acest obiectiv la sfârşitul anului”, a afirmat Bode, la B1 TV.

Autostrada Sebeş-Turda

De asemenea, ministrul crede că până la 30 noiembrie pot fi finalizate şi cele două loturi de 40 de kilometri, aflate în execuţie, ale autostrăzii Sebeş-Turda.

„Pe autostrada Sebeş-Turda avem două loturi, aproximativ 40 de kilometri. Pe lotul 1 avem un progres fizic de peste 85%, iar pe lotul 2 undeva la 65-70%.

Dacă antreprenorii îşi menţin ritmul de mobilizare, până la termenul stabilit – şi anume 30 noiembrie – ei pot să finalizeze cei 40 de kilometri de autostradă”, a susţinut el, potrivit Agerpres.

Şi tronsonul Iernut – Cheţani, de 18 kilometri, de pe autostrada Transilvania ar putea fi terminat în luna iunie 2020.

”Mobilizare pe toate loturile”

„De asemenea, pe autostrada Transilvania, pe cele trei loturi, Iernut – Cheţani, Cheţani – Câmpia Turzii, respectiv Biharia – Borş, se lucrează în acest moment. Biharia – Borş va fi finalizată înainte de termen, cei 6 kilometri, dar şi Iernut – Cheţani, pentru că acolo avem un progres fizic de peste 90%.

Iernut – Cheţani poate fi terminat în luna iunie, sunt 18 kilometri, dar este foarte important ca pe tronsonul celălalt, Cheţani – Câmpia Turzii, să finalizăm breteaua de descărcare. Altfel, cei 18 kilometri rămân muzeu şi nu pot fi descărcaţi nicăieri.

De aceea, suntem mobilizaţi cu toate loturile, pentru că am văzut situaţii în anii trecuţi – şi nu puţine – se finaliza un lot şi, pentru că nu era finalizat podul sau nodul de descărcare, aşa cum a fost la Holdea sau cum a fost tronsonul Gilău – Nădăşelu cu podul peste Someş, am rămas 1-2 ani cu autostrăzi muzeu”, a explicat Lucian Bode.