După un an de pandemie, 300.000 de companii riscă să intre în insolvență și 1.1 milioane de angajați să-și piardă locul de muncă.  Astfel, în 2020 nu mai puțin de 8.985 de firme din România au intrat în insolvență. 68.212 de firme au cerut emiterea certificatului de stare de urgență pentru suspendarea activităților (din domenii variate, de la HoReCa, turism, transporturi și până la cele de divertisment și activități culturale), iar 53.638 de firme au fost radiate.

Risc de insolvență

De asemenea, 21.603 de companii au apelat la programul de creditare IMM INVEST pentru susținerea activității. 1.1 milioane de persoane riscă să își piardă locul de muncă și să intre în șomaj pentru că sunt angajate în cele 300.000 de firme cu risc mare și foarte mare de insolvență.

Dar, tot în 2020 au fost înființate 111.373 de firme noi. Care este șansa de supraviețuire a celor aflate în dificultate financiară și cum pot avea succes pe termen lung cele recent lansate pe piață, într-un mediu antreprenorial de criză, explică Remus Bălan, Program Manager al Business Mentors, care din 17 februarie lansează un modul nou și util antreprenorilor, cu scopul de a se certifica la rândul lor ca Business Mentori și de a-i învăța și pe alții: „Bugetul de venituri și cheltuieli” (BVC).

 Una din trei companii prezintă un risc de insolvență

„Una dintre cauzele majore pentru care trăim astăzi această situație este lipsa creării unui buget coerent de venituri și cheltuieli. Un astfel de pas esențial în crearea unui business oferă nu doar succes, dar și un adăpost financiar vital în cazul unor astfel de situații de criză, ca cea pe care o traversăm. În plus, deși vorbim de peste 100 de mii de firme nou apărute în anul pandemiei, șansele ca acestea să supraviețuiască și să prospere sunt foarte mici fără un plan clar de business și fără a învăța cum se echilibrează balanța între venituri și cheltuieli”.

Remus Bălan explică faptul că, potrivit studiilor efectuate în perioade normale ale economiei și ale unei piețe în dezvoltare, una din trei companii nu supraviețuiește primului an, iar după 5 ani, mai puțin de 10% dintre firmele noi rămân în piață, dintre cele care au activitate. Dintre acestea cam 70 – 80% stagnează la un nivel de supraviețuire și nu pot crește, nu pot scala, iar acest lucru nu afectează doar compania, ci și mediul antreprenorial în general.

„Cu atât mai mult acum, într-un astfel de moment de incertitudine, avem nevoie de un control riguros al banilor în companie, iar acest lucru se poate învăța. De aceea noi am creat, în cadrul programului Business Mentors, un modul certificat și special dedicat doar acestui subiect: „Bugetul de venituri și cheltuieli”.

Primul webinar gratuit

La rândul său, antreprenorul și business mentorul Cristian Onețiu, care încă din luna martie 2020 a avut inițiativa creării primului webinar gratuit, desfășurat la nivel național cu scopul informării și restructurării mediului afacerilor, dar și al creării unei comunități puternice de business, spune despre modulul BVC că este o oportunitate extraordinară de învățare pentru antreprenori. Și, mai ales, de implicare.

Pentru că cei care se vor certifica ca Business Mentori specializați în bugetul de venituri și cheltuieli pot ajuta mai departe alți antreprenori să își crească șansele de succes și profit previzibil. „Din 17 februarie lansăm BVC cu o structură nouă, dezvoltată exact pe această realitate fără precedent a pieței, cu informații practice, concrete adaptate nevoilor din prezent ale colegilor antreprenori. “

Ce oferă modulul „Bugetul de venituri și cheltuieli”, din cadrul programului Business Mentors?

  • Unicitate:BVC aduce o schimbare de paradigmă de la instrumente contabile și fiscale, la instrumente de management. De la limbajul și abordarea contabilă, la limbajul și abordarea antreprenorială  – un aspect esențial care oferă trecerea de la imaginea situației fiscale din trecut la planificarea financiară în viitor.
  • Tips & Trickspe subiecte esențiale care explică: vocabularul financiar pentru antreprenori, cum o companie poate să creeze permanent un cash flow pozitiv, Margin (marjă) vs Markup (adaos comercial), cum se poate construi un Dashboard financiar pentru a extrage cele mai importante cifre din business privite din punct de vedere antreprenorial, cu cât se cresc vânzările pentru a se putea oferi un discount sau ce aspect este mai important: creșterea de preț sau creșterea de volum de vânzare?
  • Componentă practică – principii explicate și exerciții:pe lângă partea teoretică, programul conține și o serie de exerciții și scenarii pentru însușirea informațiilor.
  • Certificare:toți cei care urmează acest program online, nu doar că pot implementa imediat și cu succes informațiile în propriile businessuri, dar primesc și certificare pentru a deveni la rândul lor mentori pentru alți antreprenori.

Cei care sunt interesați de înscrierea în noul modul „Bugetul de venituri și cheltuieli”, din 17 februarie, pot accesa https://businessmentors.ro/ pentru mai multe detalii.