Lukoil a scumpit un sortiment de benzină cu 10 bani, de la 6,22 lei la 6,32 de lei, în timp ce Rompetrol a operat o scumpire de 14 bani.
Cel mai scump sortiment de benzină de la Rompetrol, ALTO 101, a ajuns să coste 6,58 de lei pe litru, iar benzina EFIX 95 costă 5,94 lei pe litru.
Aureliu-Marius Ghica, Corporate Finance Director The Rompetrol Group (TRG), a declarat nu demult că preţul benzinei nu ar trebui să crească semnificativ în lunile următoare, în timp ce consumul de carburanţi pe segmentul retail ar putea scădea cu 3% în 2012, o compensare putând fi înregistrată pe segmentul industrial.
De asemenea, reprezentantul TRG a menţionat intenţia companiei de a păstra strategia de consolidare a reţelei de benzinării pe care o deţine în România, considerând inoportună vânzarea unor unităţi, în condiţiile unei oferte.
Ghica a declarat că se poate observa „o stabilizare a cotaţiilor. Dacă se menţin cursurile, cotaţiile, probabil că şi preţurile vor fluctua nesemnificativ iar ca trend nu ar trebui să vedem o evoluţie semnificativă. Să nu ne uităm la fluctuaţiile zilnice, săptămânale. Vorbesc de un trend. Depinde şi de diverse evoluţii internaţionale: dacă nu cresc tensiunile din Golful Persic, dacă nu se întâmplă nimic în Libia. Toate acestea concură la evoluţia preţului ţiţeiului. Am luat în calcul un curs de 3,1 lei pentru dolar şi 105 dolari pentru barilul de ţiţei. Prognozele diferă în general de realitate, pentru că este o volatilitate crescută în general, dată de factorii macroeconomici, politici. Mai este o problemă structurală în Europa, unde sunt puţine rafinării cu capacităţi mari. Noi suntem mici spre medii. Pentru comparaţie, în Orientul Mijlociu s-au deschis rafinării de 10 – 15 milioane tone pe an, iar cea mai mare este în India – 36 milioane tone pe an. În Europa nu sunt. OMV Viena are 10 milioane tone pe an, Burgas Lukoil are 8 milioane tone an. Aceste capacităţi mici înseamnă costuri unitare mari şi pe fondul supra capacităţii de rafinare. În România au rămas trei rafinării din zece. Un alt trend este că nu mai există piaţă regională. Marfa din India ajunge în Europa şi SUA. Vin vase mari cu 300.000 tone din India, se vând în Turcia şi în alte părţi”.