Cea mai mare surpriză apărută pe piața de curierat rapid din România este, fără doar și poate, disparația UBER Eats. Decizia anunțată de gigantul american a surprins pe toată lumea, în condițiile în care serviciul de curierat rapid fusese lansat recent. Expansiunea Glovo in timpul epidemiei de coronavirus și-a spus însă cuvântul. Aplicația Glovo este prezentă în 26 de centre urbane din toată țara, 22 dintre acestea fiind inaugurate în ultimul an. 

Dispare UBER Eats, apare Bolt Food 

Odată cu dispariția UBER Eats piața de curierat rapid din România s-a reconfigurat. Prima și cea mai notabilă schimbare a fost apariția unui nou jucător. La scurt timp după anunțul în care UBER a anunțat renunțarea la serviciul de livrare, Bolt a comunicat lansarea Bolt Food, pe fondul cererii crescute în urma epidemiei de coronavirus.

„Livrarea de mâncare a devenit un serviciu foarte solicitat în ultimele două luni și foarte necesar. Este motivul pentru care am grăbit cât am putut de mult pregătirile pentru lansarea Bolt Food, mobilizând toate resursele locale de care puteam dispune și reușind să-l aducem pe piață în numai câteva săptămâni,” a declarat Cristian Sălceanu, Country Manager Bolt România.

Ieșirea UBER Eats din România a lăsat un gol care a trebuit umplut. Astfel, Peste 90% dintre restaurantele de pe UBER Eats au fost atrase de foodpanda. Mai mult, foodpanda a recrutat poziţii importante din cadrul echipei operaţionale UBER Eats, platforma fiind în discuţii şi cu alţi angajaţi cu un potenţial mare de alăturare.  

Tazz, serviciul de curierat ultra-rapid de la eMAG 

Mișcările radicale de pe piața de curierat rapid nu se opresc aici. Decizia UBER Eats de a ieși din România I-a încurajat și pe cei de la eMAG să intre pe acest segment. Astfel, cel mai mare magazin online din România a anunțat intrarea pe acest segment printr-un parteneriat cu Tazz, un start-up de curierat ultra-rapid. Ca și cei de la foodpanda, și retailerul online a făcut recrutări de la UBER Eats. În anunțul de lansare a serviciului, eMAG a specificat foarte clar că intrarea pe această piață are o legătură directă cu decizia gigantului american.

“Vrem să dezvoltăm accelerat business-ul Tazz by eMAG, astfel că îi aducem alături de noi pe cei mai buni, care au expertiza și înțelegerea mediului volatil în care operăm, pentru a ne ajuta să atingem acest obiectiv. Dorim să putem oferi în continuare clienților care comandau până acum pe Uber Eats un loc unde să găsească produsele lor favorite, atfel că așteptăm să ni se alăture cât mai multe dintre restaurantele partenere ale Uber Eats”, a spus Alin Șerban, CEO Tazz by eMAG.