WhatsApp face eforturi uriașe pentru a-și păstra utilizatorii, după ce exodul acestora a continuat și în ultimele zile. În acest context, Facebook a decis să își apere produsul și a apelat la reclame de o pagină în cele mai multe ziare.

De menționat este faptul că noua politică de utilizare a WhatsApp a dus la exodul utilizatorilor. În acest context, compania a apelat la tot felul de mijloace pentru a-și păstra utilizatorii. A început cu mesaje în reţelele sociale ale companiei şi a continuat cu postări personale ale mai multor executivi Facebook, care au încercat să arate câtă intimitate oferă aplicația de chat.

În ciuda acestor eforturi, migrarea utilizatorilor a continuat să crească, iar următoarea mutare a WhatsApp a fost promovarea aceloraşi mesaje în ziare, acţiune care se întâmplă deja în India. Mai exact, compania americană a cumpărat reclame de dimensiunea unei întregi pagini, prin care încearcă să comunice aceleaşi mesaje ca şi pe reţelele sociale.

Țara care folosește cel mai mult WhatsApp

India reprezintă cea mai mare piaţă pentru apliacația deținută de Facebook şi una dintre cele vizate direct de noile clauze privind gestionarea datelor. Spre deosebire de alte țări, în India, WhatsApp are un serviciu de shopping, iar datele personale generate de cumpărături şi plăţi sunt printre cele care vor ajunge la Facebook pentru a fi folosite pentru targetarea reclamelor.

Totuși, în contextul migrării numărului mari de utilizatori, în urmă cu câteva zile, compania a anunţat că va amâna aplicarea noilor politici de intimitate care ar urma să intre în vigoare din 15 mai, în loc de 8 februarie, până la acel moment, compania americană sperând că apele se vor linişti până atunci.

În ciuda eforturilor uriașe depuse de companie, un număr de utilizatori de ordinul cel puţin al zecilor de milioane se pare că au decis să folosească alt serviciu de comunicare în locul WhatsApp, marii beneficiari fiind Telegram şi Signal.