Dacia ar putea veni în acest an nu numai cu noi autoturisme ci și cu un nou logo, mai simplu și mai modern -”DC”. Noul logo este inspirat de DMC, firma celebrului Delorean, informează Automobile-Propre.

Pe lângă logo, Dacia promite și noi mașini, în special noul model Grand Duster, cel care ar putea să-i ia locul modelului Dacia Lodgy.

Despre Dacia Grand Duster

Modelul Grand Duster are o lungime de 4,5 metri și va fi decorat cu elemente de design asemănătoare cu cele folosite la modelul Sandero Stepway.

Modelul Grand Duster va fi prima motorizare hibrid, E-Tech, o versiune simplificată a celei de pe Clio, informează presa franceză. Este de așteptat ca noul model să iasă pe piață în toamna anului 2021.

Noul Grand Duster va avea un nou look pentru blocurile optice față, barele de protecție față-spate. Acesta va propune noi jante de aliaj și noi opțiuni cromatice.

Mai mult decât atât, la interior, Duster facelift va avea un nou tablou de bord și un ecran mai mare. Versiunea de vârf va avea o diagonală de 9.3 inch. În plus, modelul va pune la dispoziție noul sistem de infotainment Elias Link.

Se va renunța la motorul 1.5 Blue dCi

Cel mai important aspect legat de noul Grand Duster este introducerea unei versiuni mild-hybrid E-Tech cu motor pe benzină TCe de 1.3 litri și 130 de cai putere.

Dacia va renunța la motorul 1.5 Blue dCi pentru sistemul hibrid E-Tech de 140 CP. În plus, gama va include noile motoare 1.2 TCe și 1.5 TCe. Derivate din actualele 1.0 și 1.3 TCe, asocitae cu tehnologie mild-hibrid 48V sunt și ele incluse.

Vânzările de autoturisme și utilitare Dacia au scăzut în 2020

Din cauza pandemiei de coronavirus, vânzările de autoturisme și utilitare Dacia au scăzut, în Europa, cu 25,8%.

Directorul general al grupului Renault, Luca de Meo, a declarat că grupul care îl conduce își propune să își transforme performanța. Acesta subliniază că grupul dorește să se concentreze mai mult pe profitabilitate decât pe volumul de vânzări.

“Groupe Renault îşi propune să îşi transforme performanţa. Acum ne concentrăm mai degrabă pe profitabilitate decât pe volume de vânzări, cu o marjă unitară netă mai mare pe vehicul pe fiecare dintre pieţele noastre. Primele rezultate sunt deja vizibile în a doua jumătate a anului 2020, în special în Europa, unde marca Renault face progrese în cele mai profitabile canale de vânzare şi îşi consolidează leadership-ul pe segmentul electric”, a declarat directorul general al grupului Renault, Luca de Meo.