Christopher Wylie, care a dezvăluit anterior că firma de consultanţă politică Cambridge Analytica a accesat datele a 50 de milioane de utilizatori Facebook pentru realizarea profilurilor alegătorilor în beneficiul campaniei lui Donald Trump, a spus că firma AggregateIQ (AIQ) a  construit un soft numit Ripon pentru a realiza profilurile alegătorilor, conform News.ro.

Wylie a oferit aceste informaţii într-o comisie parlamentară britanică, la câteva minute după ce directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a refuzat să apară în faţa parlamentarilor de la Londra pentru a discuta ce nu a mers bine.

Şeful comisiei a spus că decizia lui Zuckerberg este surprinzătoare şi i-a cerut să se mai gândească.

CNN a relatat că Zuckerberg a decis accepte audierea sa în Congresul SUA.

Dezvăluirile referitoare la folosirea datelor utilizatorilor în scopuri politice a dus la scăderea capitalizării de piaţă a Facebook cu peste 100 de miliarde de dolari şi a îngrijorat investitorii că incapacitatea marilor companii de tehnologie de a proteja confidenţialitatea datelor ar putea îndepărta companiile care îşi fac publicitate şi ar putea duce la introducerea unor reglementări mai stricte.

”Există acum dovezi tangibile că AIQ a construit Ripon, care este softul care a utilizat algoritmii din datele Facebook”, a afirmat Wylie în comisia pentru industria digitală, cultură, media şi sport a Parlamentului britanic.

Facebook este investigată intens după dezvăluirile lui Wylie despre folosirea incorectă a datelor personale şi rolul pe care l-ar fi putut avea în alegerile americane din 2016.

Zuckerberg şi-a cerut scuze, săptămâna trecută, pentru greşelile Facebook şi a promis măsuri mai stricte pentru restricţionarea accesului unor terţe părţi la astfel de informaţii.

Ripon, un oraş din Wisconsin unde Partidul Republican a fost fondat în 1854, este numele dat unui soft care permite unei campanii gestionarea bazei de date a alegătorilor, ţintirea anumitor votanţi, administrarea colectării de fonduri şi efectuarea sondajelor.

Reprezentanţii AggregateIQ nu au răspuns imediat solicitării de comentarii. Compania a precizat anterior că nu a făcut şi nu face parte din Cambridge Analytica şi că nici nu a intrat în contact cu această firmă.