Intr-o luna obisnuita, romanii beau bere, in medie, o data la trei zile, releva rezultatele studiului amintit, efectuat pe un esantion reprezentativ la nivel national, constituit din 1.500 de persoane cu varsta peste 18 ani. Media consumului este mult mai mare in cazul barbatilor (13,3 zile/luna), decat in cel al femeilor (5,3 zile pe luna). De asemenea, intre cei 16% consumatori care au afirmat ca beau bere zilnic, exista de cinci ori mai multi barbati; in schimb, dintre cei 22% respondenti care consuma saptamanal aceasta bautura, majoritatea covarsitoare o reprezinta femeile (30% femei vs. 15% barbati).
In ceea ce priveste categoriile de varsta, se pare ca berea este o bautura agreata indeosebi de persoanele intre 25 si 44 de ani. Desi la nivelul grupelor de venit nu s-au inregistrat diferente semnificative, trebuie mentionat faptul ca, in sezonul estival, media frecventei consumului de bere creste direct proportional cu situatia financiara a gospodariei.
Preferintele consumatorilor se indreapta in mod evident catre berea blonda (97%), cu alcool (95%) si catre sticla de 0,5 litri (83%). Tot din punctul de vedere al tipului de ambalaj, cutia de 0,5 litri intruneste 27% din optiuni, iar sticla de 0,33 litri, doar 5%, in timp ce berea la halba si cea la bidon de plastic de doi litri este consumata in mod obisnuit de 14%, respectiv 15% din romani.
Pentru 87% consumatori, acasa este locul favorit pentru a se delecta cu aceasta bautura. Pe de alta parte, aproape jumatate merge in baruri sau la terase, majoritatea fiind barbati si persoane necasatorite. Este de retinut, de asemenea, ca deprinderea de a bea bere in baruri/la terase/in fast-food-uri este mai degraba specifica tinerilor intre 18 si 34 de ani.
Magazinele alimentare sunt locurile de achizitie preferate de aproape 60% din cumparatori, pe urmatoarele doua locuri situandu-se chioscurile (34%) si micile magazine de cartier (32%). Tipul de unitate comerciala din care romanii se aprovizioneaza cel mai rar cu bere il reprezinta hipermarketurile (2%) care, ca si supermarketurile, constituie magazine vizitate mai degraba de persoane cu educatie superioara si cu venit mare pe gospodarie.
Golden Brau este marca de bere care a inregistrat scorul cel mai mare in ceea ce priveste consumul regulat (40%), fiind urmata indeaproape de Bergenbier (39%) si de Ursus (30%). Facem precizarea ca, prin ,,consum in mod regulat,, se intelege totalitatea marcilor de bere baute, cu o anumita frecventa, de un consumator.
Marca Tuborg, aflata pe locul patru in acest clasament, este consumata in mod regulat de 23% din romani. Dupa cum rezulta din datele din infografia paginii, aceasta ordine se mentine si in cazul marcilor de bere consumate cel mai des sau preferate de romani. In acest ultim caz insa, Tubog se distanteaza cu un procent fata de Ursus. Precizam, de asemenea, ca sintagma ,,marca preferata,, desemneaza acele beri care, din punct de vedere calitativ, intrunesc toate asteptarile consumatorilor, dar care nu sunt neaparat achizitionate, cel mai adesea din cauza pretului.
Studiul companiei Synovate a mai evidentiat faptul ca marci precum Carlsberg, Stella Artois sau Tuborg sunt mai degraba consumate de persoanele mai tinere, intre 25 si 34 de ani, cu educatie superioara si cu un venit mare pe gospodarie si ca sunt baute preponderent de oraseni. Pe de alta parte, marcile Bucegi si Ciucas inregistreaza un consum mai mare in randul persoanelor de peste 45 de ani, cu venit mediu spre scazut si cu nivel mediu de educatie.
Pe regiuni, Golden Brau este marca de bere consumata cel mai des in Oltenia (74%). Tot cel mai des, bucurestenii consuma Bergenbier (26%), banatenii – Timisoreana (40%), iar ardelenii – Ursus (16%).
Cele mai importante criterii de care tin seama bautorii de bere atunci cand fac o alegere sunt: gustul (79%), pretul (51%) si numele marcii (25%). Desi, per total, joaca un rol mai putin important, factori precum reclama sau recomandarile prietenilor sunt luate in considerare mai ales de persoanele foarte tinere. In mod normal, importanta pretului scade invers proportional cu cresterea venitului pe gospodarie.