Deși construcția de autostrăzi ar trebui să fie prioritară, situația stă astfel doar pe hârtie. Partidele promit sute de kilometri de autostradă in fiecare campanie electorală și atât. Rămân doar promisiuni, în țara care ocupă prima poziție în ceea ce privește victimele accidentelor rutiere.

În realitate însă, adevărata putere este în mâinile directorilor CNAIR. Aceștia controlează miniștrii și colaborează se pare cu antreprenorii străini, în detrimentul firmelor românești, care ajung să ducă povara lucrărilor. De multe ori aceste lucrări rămân neplătite și firmele suferă pagube mari pe care nu le mai recuperează niciodată.

De cele mai multe ori ministrul Transporturilor face controale pe șantierele autostrăzilor, dar fără vreun real succes pentru că este blocat chiar de către subordonații săi din CNAIR.

Surse din cadrul CNAIR susțin pentru STIRIPESURSE.RO că deși ministrul are un discurs excelent în exterior, el este boicotat de subordonații din Compania Națională de Drumuri Naționale și Autostrăzi. MIZA este una uriașă – Din momentul acceptării unui subcontractant acesta poate fi plătit direct de CNAIR, lucru care evident nu e deloc pe placul Antreprenorului general străin. Și evident de aici decurg nenumăratele șpăgi pe tot lanțul.