"În 2016, vom avea aproape 250 de kilometri de autostradă finalizaţi. Vom circula efectiv pe încă 50 de kilometri la finele anului 2015 (55,9 km de autostradă – n.r.). Adică, vom pleca de la Sibiu la Nădlac şi vom pleca de la Cluj spre Borş şi vom pleca de la Cluj spre Tg. Mureş şi de la Făgăraş spre Braşov-Turda-Sebeş şi vor fi începute lucrările de la Iaşi spre Transilvania, de la Piteşti spre Transilvania, adică spre Sibiu şi, sper, şi cele la Comarnic-Braşov", a spus Rus, într-o conferinţă de presă.

Citiți și: Ponta: "Pe tema Comarnic-Brașov pot să-mi fac un doctorat". 15 februarie- termen decisiv pentru autostradă

Întrebat de CAPITAL, câți kilometri vor fi finalizați în acest an și care sunt aceste tronsoane, în situația în care pe hărțile prezentate astăzi la minister doar lot 2 Nădlac-Arad avea menționat ca termen de finalizare anul 2015, Ioan Rus a precizat că până la finele anului vor fi gata lucrările la 55,9 kilometri de autostradă.

Directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, ne-a precizat că pe hartă este menționat pentru 2015 doar lotul 2 Nădlac-Arad pentru că la celelalte tronsoane termenele contractuale expiră undeva în prima parte ale anului viitor. Doar că în acest an vor fi gata mai mulți kilometri de autostradă întrucât stadiul fizic al lucrărilor este avansat la mai multe tronsoane.

Conform lui Ioan Rus, până la finele acestui an vor fi date în exploatare următoare tronsoane: Nădlac – Arad (16,6 km), lotul 2 Timişoara – Lugoj  (25,7 kilometri), Gilău – Nădăşelu (8,7 kilometri) şi 4,9 kilometri pe autostrada Bucureşti – Ploieşti.

De precizat este faptul că din lotul 2 Nădlac-Arad au fost deja deschiși circulației 6,52 de kilometri în decembrie 2014. Conform termenului contractual, până la 20 iunie 2015 ar trebui să circulăm și pe cealată porțiune de aproximativ 10 kilometri.

Citiți și: 5 motive care pot transforma 2015 dintr-un FIASCO într-un AN RECORD în deschiderea de autostrăzi

 

Date tehnice pe scurt:

 

 

Situația infrastructurii rutiere se prezintă astfel:

 

 

A. în operare (existentă) :
– 695 km autostrăzi
– 17.000 km drumuri naționale (DN)

B. în execuție :

– 245 km autostrăzi – în diferite etape, de la proiectare la execuție lucrări
– 912 km drumuri naționale – reabilitări de drumuri existente și construcții noi

La sfârșitul anului 2016 se vor finaliza :
• 245 km autostrăzi
• 895 km DN- uri

Citiți și: Lista proiectelor de AUTOSTRĂZI prioritare pentru următorii ani.
Descarcă aici PROGRAMUL DE AUTOSTRĂZI

 

Prezentăm mai jos comunicatul de presă al Ministerului Transporturilor

Ca urmare a identificării unor puncte critice în desfășurarea traficului, Ministerul Transporturilor are în vedere pentru perioada 2015-2016 urmatoarele :

• execuția unor benzi suplimentare reversibile pe anumite sectoare în vederea creșterii capacității de circulație și a sporirii fluenței traficului:
 pe DN1, între Comarnic și Bușteni
 Pe DN7 – Valea Oltului, între Râmnicu Vâlcea și Sibiu

• reluarea licitația pentru construcția și reabilitarea drumului național 67 C – Transalpina
• implementarea sistemului electronic de taxare de la Fetești, care va asigura creșterea fluenței traficului pe autostrada A2
• realizarea Pasajului de la Domnești, în vederea decongestionării traficului la intersecția str. Prelungirea Ghencea și Centura București.

 

II. În vederea implementării Master Planului General de Transport, sunt programate noi discuții cu comisiile de specialitate din Parlament. În urma dezbaterilor publice din toamna anului 2014, Ministerul Transporturilor propune realizarea a :
• 725 km autostrăzi (inclusiv autostrăzi fazate)
• 1809 km drumuri expres
• 2932 km drumuri Transregio
• 293 km Transeuro

III. Față de Master Planul General de Transport prezentat în dezbatere publică în cursul anului trecut , au rezultat proiecte noi, după cum urmează :
1. Extinderea sistemului de monitorizare a traficului rutier prin suplimentare numărului de camere video pe drumuri naționale ( 60 de noi camere vor fi montate în 2015)
2. Contracte pe baza indicatorilor de performanță privind operarea și întreținerea unor sectoare de autostrăzi și de drumuri naționale (A3: București – Ploiești, DN1: Ploiești – Comarnic, DN1A : Ploiești – Brașov). Este vorba de proiecte pilot prin care se stabilesc indicatori de performanță ce vizează, spre exemplu, timpii de reacție în caz de accident sau lucrări de dezăpezire, semnalizarea și alte elemente de siguranță în trafic.
3. Concesionarea spațiilor de servicii de pe coridorul IV și de pe autostrada A3, Câmpia Turzii – Gilău și dotarea acestora cu facilități pentru utilizatori (benzinării, spații de odihnă, toalete, etc.)
4. Realizarea variantei de ocolire pentru stațiunile Eforie Nord și Eforie Sud pentru fluidizarea traficului pe DN39, înspre și dinspre sudul litoralului
5. Preluarea DJ 102 I, Câmpina – Săcele (Valea Doftanei) de la CJ Prahova și încadrarea lui ca DN 1V (ca alternativă spre Brașov).

IV. Costurile estimate pentru implementarea MPGT sunt de aproximativ 28 mld. Euro. Surse de finanțare :
• aprox. 1 mld Euro fonduri europene, din exercițiul bugetar 2007-2013
• aprox. 5 mld Euro fonduri europene, din exercițiul bugetar 2014-2020
• 1,5 mld Euro în 2015 de la bugetul de stat prin CNADNR
• 2 mld Euro în 2016 de la bugetul de stat prin CNADNR
Suma totală este de 9,5 mld euro la care se vor adăuga finanțări prin
• concesiuni – Parteneriate Public/Privat
• credite/ împrumuturi BEI, BERD și de la alte instituții financiare

V. Priorități infrastructură rutieră 2015:
1. Finalizarea sectoarelor de autostrăzi începute pe coridorul IV (Nădlac – Arad lot 2 -16,6 km și Timișoara – Lugoj 25,7 km. )și a celor de pe autostrada Transilvania ( Gilău – Nădășelu 8,7 km ).
2. Demararea lucrărilor pe sectorul Câmpia Turzii – Ogra- Târgu Mureș – 56,5 km ( autostrada Transilvania)
3. Pentru autostrada Sibiu – Pitești se va desemna câștigătorul licitație care va realiza studiul de fezabilitate până în februarie 2015
4. Decizie autostrada Comarnic – Brașov – concesiune
5. Pentru dezvoltarea echilibrată a infrastructurii de transport în toate zonele țării:
a. Au fost demarate procedurile de licitație pentru studiile de fezabilitate la:
     1. autostrada Ungheni – Iași – Pașcani – Târgu Neamț și autostrada fazată Târgu Neamț – Târgu Mureș
     2. autostrada fazată Pașcani – Bacău
     3. autostrada Suplacu de Barcău – Nădășelu
     4. autostrada Sibiu – Brașov
     5. autostrada Brașov – Bacău
     6. drumul expres Constanța – Tulcea – Brăila (inclusiv podul de la Brăila)
b. Sunt în derulare procedurile de licitație pentru lucrări de execuție la autostrada Craiova – Pitești ( concesiune – dialog competitiv)

6. Pentru fiecare proiect din MPGT, după discuțiile cu membrii Comisiilor pentru Transport și Infrastructură din Parlament, se va prezenta strategia de implementare cu termene de execuție și finalizare.