Ministrul Finanțelor dă vestea pe care foarte mulți români o așteptau. Potrivit acestuia, contribuabilii vor scăpa de cozile și de aglomerația de la ANAF.

El a mai adăugat că interacțiunea cu Fiscul ar urma să se facă doar prin intermediul Spațiului Privat Virtual. În ceea ce privește proiectul, în prezent, acesta a fost publicat în consultare publică, urmând să fie luată decizie în acest sens.

Ministrul susține că noile modificări vor fi de mare ajutor pentru toți românii, iar la trei luni după aprobare se va putea trece la zona digitală complet.

„Un alt proiecte important anunțat foarte recent – e deja publicat în consultare pubică – este trecerea completă în digital în interacțiunea cu ANAF. Toți contribuabilii vor putea să intre în contul lor personal, în Spațiul Privat Virtual, comunicarea se va desfășura doar în Spațiul Privat Virtual, ceea ce înseamnă că renunțăm la hârtie, la cozi.

Va fi mult mai ușor pentru toată lumea. Acest proiect este în consultare publică. În trei luni de la aprobarea publică putem să trecem complet în zona digitală. Suntem pregătiți pentru asta”, a spus Alexandru Nazare, în emisiunea „În fața națiunii”.

Ce prevede proiectul anunțat de Alexandru Nazare 

De menționat este faptul că, proiectul de act normativ anunțat de ministru prevede înrolarea în Spaţiul Privat Virtual (SPV) a persoanelor juridice, asocierilor şi a altor entitãţi fãrã personalitate juridicã, precum şi a persoanelor fizice care desfãşoarã o profesie liberalã sau exercitã o activitate economicã în mod independent, în formele prevãzute de Ordonanţa de Urgenţã a Guvernului nr. 44/2008.

Astfel, potrivit acestuia, înscrierea în SPV ar putea rămâne opţionalã pânã la data la care prevederile cuprinse în actul normativ intrã în vigoare. După acest termen însă cererile, înscrisurile sau orice alte documente depuse la organul fiscal central în format letric nu vor mai fi luate în considerare.

Scopul proiectului este acela de a se va evita expunerea cetățenilor la potențiale zone aglomerate sau deplasări ce ar putea prezența un risc potențial de infectare cu noul tip de coronavirus.

Totodată, proiectul ar reprezenta și un punct de plecare vital în încercarea României de a digitaliza administrația fiscală, pas ce ar combate o bună parte din birocrația din țara noastră. Printre principalele avantaje ale contribuabililor se numără: evitarea interacţiunii fizice (ghişeu, poştã), comunicarea fiind realizatã non-stop, prin intermediul SPV; eliminarea timpilor de aşteptare, întrucât anumite document, precum certificatele de atestare fiscalã sau cazierul fiscal, se pot obţine mult mai repede; posibilitatea depunerii mai multor tipuri de cereri on-line, precum şi vizualizarea rãspunsurilor direct din SPV; posibilitatea consultãrii situaţiei fiscale la zi, respectiv posibilitatea de a solicită situaţia obligaţiilor de platã sau a plãţilor efectuate; primirea de informaţii personalizate legate de obligativitatea depunerii anumitor declaraţii sau termenele aferente de depunere; acces la evidenţa completã a tuturor interacţiunilor contribuabilului cu ANAF, precum tipul declaraţiilor depuse şi data depunerii.

În același timp un al beneficiu în reprezintă faptul că toți contribuabilii vor beneficia de declaraţii pre-completate, rapoarte care sã se poatã importa în programele de contabilitate, fişiere prelucrabile, precum şi de posibilitatea de a efectua plãţi prin platforma SPV.