De asemenea, potrivit datelor AEP, dintre aceştia 1.393 au optat pentru votul prin corespondenţă, iar 607 pentru votul la secţie.

AEP mai precizează că, potrivit legislaţiei în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secţie de votare a demarat pe 1 aprilie şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale.

Preşedintele AEP, Constantin-Florin Mituleţu-Buică, reiterează apelul său către românii din străinătate să opteze „pentru votul prin corespondenţă, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanţă, fără cozi, fără deplasări, fără costuri şi fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluţia evoluţia pandemiei de coronavirus”.

Erori pe portalul de vot

Totodată, AEP menţionează că a constatat, în decursul procedurilor de prelucrare a cererilor transmise pe portalul www.votstrainatate.ro, o serie de erori frecvente comise de alegători, cele mai multe dintre acestea vizând tipul şi valabilitatea actelor de identitate transmise, modul de completare a numelui şi prenumelui, claritatea scanurilor ataşate şi legalitatea documentelor de şedere în alte ţări.

Pentru a veni în sprijinul românilor din afara ţării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrăinătate.ro, AEP precizează că actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislaţia românească.

AEP precizează că actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislaţia românească – cartea de identitate; cartea electronică de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; paşaportul simplu; paşaportul simplu electronic; paşaportul simplu temporar.

Autoritatea atenţionează şi că certificatul de naştere şi titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate.

AEP precizează şi că actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil, numele şi prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate, scanul documentelor ataşate trebuie să fie complet şi vizibil integral, iar documentul de şedere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe 1627/2019. De asemenea, atrage atenţia că chiar dacă în paşaport este menţionată ţara de domiciliu sau reşedinţă, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă şederea în străinătate, specific pentru fiecare ţară, conform Ordinul ministrului afacerior externe 1627/2019.