Retailerii din intreaga lume sunt grav afectati de criza financiara care taie din vanzari si profituri din ce in ce mai mult.

Astfel, Wm Morrison Supermarkets PLC, unul dintre cele mai mari retele de hipermarketuri din Marea Britanie a inregistrat o scadere cu 17% a profitului net, la 460 milioane de lire sterline ( 638 milioane de dolari ) in 2008. In urma cu un an, retailerul a raportat un profit de 554 milioane de lire sterline.

In acelasi timp, grupul francez Carrefour a raportat ieri o scadere cu 45% a profitului net pentru 2008, la 1,27 miliarde de euro, fata de 2,3 miliarde de euro in 2007.

In aceste conditii, retailerii sunt nevoiti sa se concentreze pe mentinerea competitivitatii si apeleaza la taierea preturilor. Aceasta a fost principala masura adoptata de compania belgiana Delhaize, care a negociat cu furnizorii sai preturile produselor care ajung pe rafturi.

Si Carrefour a anuntat ca va recurge la aceeasi masura, in principal pe piata din Franta. Lars Olofsson, CEO-ul grupului francez, a declarat ca prioritatile companiei in acest an sunt „Prima: Franta. A doua: Franta si a treia, tot Franta”. Acesta a mai adaugat ca va incerca sa reduca preturile pentru a recastiga clientii pierduti.

Mai mult, Carrefour a mai anuntat ca va lansa o marca de produse low-cost dedicata clientilor care vaneaza discounturi si preturi reduse.

Carrefour este concurentul principal al Wal-Mart, Tesco si Metro in peste 32 de tari din intreaga lume.

Sursa: WSJ