Un juriu format din 16 jurnaliști specializați în domeniul auto a stabilit săptămâna trecută ierarhia celor mai interesante mașini înscrise în competiția „Mașina Anului 2017” în România. Organizat de Asociația Presei Auto din România (APAR), evenimentul ajuns la cea de-a 18-a ediție a culminat cu o luptă foarte strânsă pentru prima treaptă a podiumului între două modele franceze din segmente diferite, compactul Renault Megane și SUV-ul Peugeot 3008.

După o primă etapă de selecție a mașinilor candidate la titlu care a implicat alegerea a 16 semifinaliste – Alfa Romeo Giulia, Audi Q2, Citroen C3, Honda CR-V, Kia Niro, Kia Sportage, Peugeot 3008, Renault Megane, Seat Ateca, Suzuki Baleno, Suzuki Ignis, Suzuki SX4, Toyota CH-R, Volvo S90, Volvo XC90 și VolkswagenTiguan – juriul a decis ca finalistele ediției din 2016 a competiției să fie Alfa Romeo Giulia, Citroen C3, Kia Sportage, Peugeot 3008,  Renault Megane, Suzuki SX4 și Volkswagen Tiguan. A urmat, la începutul lunii decembrie, etapa finală. Aceasta a constat într-o serie de teste pe șosea și o alta desfășurată pe pista de la Academia Titi Aur (ATA) de la Cocani. Dacă parcursul pe șosea a fost unul obișnuit, cel de pe pista ATA a implicat atât secțiuni de manevrabilitate cât și de viteză, frânare, parcurgerea unor suprafețe de rulare cu aderențe diferite și chiar un test al sistemelor de suspensie.

În urma acestor verificări, dar și după includerea în complicata ecuație a jurizării a unor elemente precum designul, noutățile tehnice, confortul, securitatea activă și pasivă, consumul de combustibil, impactul asupra mediului, prețul, imaginea de marcă și, mai ales, relevanța pe piața românească, a fost stabilită o ierarhie finală care a plasat modelul Renault Megane – cu toate cele trei declinări ale sale, hatchback, sedan și break – în fruntea clasamentului, cu un total de 206 puncte din 240 posibile. Locul secund a fost ocupat de Peugeot 3008, diferența dintre primele două fiind de doar șase puncte, una dintre cele mai strânse din istoria competiției. Al treilea loc a revenit modelului Alfa Romeo Giulia, acesta fiind urmat, în ordine, de Kia Sportage, Volkswagen Tiguan, Citroen C2 și Suzuki SX4. La ediția din 2015, cea care a stabilit „Mașina Anului 2016”, învingător a fost modelul Opel Astra.

Finalistele European Car of the Year

În timp ce România a ales deja învingătorul competiției „Mașina Anului”, juriul variantei europene – de la care APAR a împrumutat multe dintre regulile de jurizare și organizare – se află încă în faza stabilirii finalistelor. Astfel, după ce au comparat 26 de modele, jurații competiției Car of the Year (CotY) au ales cele șapte modele finaliste. Acestea sunt, în ordine alfabetică, Alfa Romeo Giulia, Citroen C3, Mercedes-Benz Clasa E, Nissan Micra, Peugeot 3008, Toyota CH-R și Volvo S90. Învingătorul competiției europene va fi anunțat pe 5 martie 2017, cu o zi înaintea deschiderii expoziției auto de la Geneva.

„Câștigarea titlului «Mașina Anului 2017» în România ne onorează și ne obligă în același timp. Ne bucurăm că un juriu format din experți auto a testat și a decis în favoarea modelului Megane, cel care înglobează cea mai nouă tehnologie Renault și care a convins deopotrivă și clienții din România”.

Ionut Gheorghe, director de marketing al Renault Commercial Roumanie